Ziua în care am aflat cum sunt românii în realitate. Nicolas Holzapfel: „Din păcate, în presa britanică se spun lucruri complet nedrepte”
Din acel moment, Nicolas a început să corespondeze pe Facebook cu noii săi „părinți” români, declarându-se uimit de grija și atenția pe care o primea din partea lor, mai ales din partea Mihaelei, despre care afirmă că se comporta ca o adevărată mamă.
„Cred că am câștigat la loteria adopțiilor întrucât ea a luat foarte în serios „adopția” și de atunci a devenit foarte grijulie cu mine, comportându-se ca o adevărată mamă. Prietenii mei, care au folosit, de asemenea, aplicația au fost foarte geloși pe mine”, mărturisește acesta.
Nu a trecut mult timp, și Nicolas a ajuns să își cunoască personal familia „adoptivă” din România, când Mihaela și soțul ei au venit la Londra să își viziteze fiul, care se mutase aici cu soția sa în urmă cu un an. Astfel, Nicolas a ajuns să îi cunoască atât pe soțul, cât și pe nora Mihaelei.
În ceea ce privește România, Nicolas recunoaște că nu știa multe lucruri despre istoria țării, dar menționează că a trăit întotdeauna cu „impresia că România este o țară relativ săracă, prin comparație cu celelalte state europene, dar stabilă din punct de vedere politic și cu un discurs moderat”, deși susține că niciodată nu a verificat să vadă dacă teoriile sale se confirmau.
„Am auzit despre brutalitatea regimului lui Ceaușescu, știu despre perioada de independență, perioada monarhiei, faptul că v-ați aflat sub imperiile austro-ungar, otoman, dar și despre originea limbii române. În Marea Britanie, tindem să vedem România prin prisma mitului despre Dracula și a poveștilor despre Transilvania – păduri bogate, sate izolate, castele misterioase și tradiții păstrate cu sfințenie”, detaliază britanicul.
Pe de altă parte, Nicolas admite existența prejudecăților la adresa românilor, răspândite în presa britanică, dar și a imaginii cu care aceștia sunt asimilați cel mai des, în mod injust. Cu toate acestea, Nicolas arată că cei care au votat pentru rămânerea Marii Britanii în Uniunea Europeană sunt conștienți că „toate aceste lucruri care se spun despre români sunt complet nedrepte”.
„În Marea Britanie, parte din votul pentru Brexit a fost despre „frică” și „imigranții periculoși”. Din păcate, în mass-media auzim deseori știri și comentarii despre „găștile criminale de români”, care lucrează în Londra, și prejudecăți la adresa românilor, care sunt asimilați cu romii. Urăsc să spun asta, dar dintre toate grupurile de imigranți din UE, românii sunt asociați cel mai des cu imaginea infractorului, în ochii publicului. Evident că cei care au votat pentru rămânerea Marii Britanii în Uniunea Europeană realizează că toate aceste lucruri care se spun despre români sunt complet nedrepte. De aceea am apreciat această aplicație pentru că a arătat cum sunt românii în realitate”, a mai afirmat acesta.
În acest sens, Nicolas subliniază faptul că „prejudecățile și impresiile false, ca cele întâlnite în cazul românilor, au fost cele care au împins Marea Britanie să părăsească în mod inutil UE”.
„Primele consecințe le putem vedea deja în plan economic, iar lucrurile se vor înrăutăți”, a conchis britanicul.
Campania Gândul „Romanians adopt Remainians”, premiată la Golden Drum 2016
Campania Gândul și GMP Advertising/Webstyler „Romanians adopt Remainians” a câștigat, vineri noapte, premiile Gold Drum la categoria Best Capture of Local Spirit și Silver Drum la categoria Digital, în cadrul Golden Drum, cel mai important festival de creativitate din Europa centrală și de est. După referendumul pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, Gândul și GMP Advertising/Webstyler au lansat o provocare inedită, care a devenit în scurt timp virală: românii au fost invitați să își arate solidaritatea și să adopte un britanic, care a votat să rămână în Uniunea Europeană.
Aproape 70 de publicații din întreaga lume au vorbit despre „Romanians adopt Remainians”, care devine cea mai de succes campanie de presă românească după „Why don’t you come over?”, provocare lansată în anul 2013 tot de ziarul Gândul. Buletinele de adopție ale „remainians-ilor” au apărut în presa din toată Europa, dar au depășit granițele continentului, ajungând în Statele Unite ale Americii și Asia.