Prima pagină » IT&C » 40% dintre posesorii de telefoane mobile folosesc chat-ul în primele cinci minute ale dimineții

40% dintre posesorii de telefoane mobile folosesc chat-ul în primele cinci minute ale dimineții

40% dintre posesorii de telefoane mobile folosesc chat-ul în primele cinci minute ale dimineții
Avem minute nelimitate de vorbit, dar comunicăm mai mult prin scris. Un studiu recent arată că tot mai mulți oameni preferă să utilizeze aplicațiile de chat ale telefoanelor mobile, decât serviciul voce. În timp ce tinerii spun că e mai rapid și mai comod, psihologii atrag atenția că astfel se pierde din profunzimea mesajului pe care vrem să îl transmitem.

Potrivit unui studiu Deloitte, un sfert dintre utilizatorii de smartphone din țările dezvoltate poartă mai puțin de o convorbire voce pe săptămână. În schimb folosesc intensiv aplicații ca Facebook Messenger sau WhatsApp.

Tinerii spun că într-adevăr preferă mesajele în locul convorbirilor telefonice obișnuite. Asta pentru că în diferite aplicații se pot face și grupuri așa că „discuția” se poartă cu mai multe persoane deodată.

Acest tip de comunicare este preferat și datorită faptului că nu presupune obligativitatea ca receptorul să primească instant mesajul. Asta face chatul mai puțin deranjant decât o convorbire clasică, mai ales că poate fi utilizat în orice moment al zilei.

Studiul mai arată că 40% dintre posesorii de telefoane mobile folosesc chat-ul în primele cinci minute ale dimineții, chiar după trezire, lucru care se întâmplă și înainte de culcare, în cazul a o treime dintre utilizatori. Cifrele mai arată că smartphone-ul este folosit cel mai des în mijloacele de transport în comun, în timpul shoppingului și în timpul mersului.

Psihologii spun că acest tip de comunicare prin mesaje are și dezavantaje și poate chiar să ne creeze probleme atât acasă, cât și la locul de muncă.

„Ceea ce lipsește din comunicarea scrisă este limbajul non-verbal. Este emoția din glas, e cu totul altă apropiere pe care o simți față de cealaltă persoană. Apoi, acest tip de comunicare, prin mesaje, ne împiedică să ne terminăm la timp sarcinile de serviciu pentru le întrerupem foarte des. Deci devenim ineficienți pentru că ne ia mai mult timp să facem ceva”, spune Adela Moldovan, psiholog.

Fenomenul este explicat însă de specialiști și prin faptul că telefoanele pe care le dăm pentru a comanda mâncare, a chema un taxi sau pentru a realiza un transfer bancar pot fi înlocuite de aplicații de mobil, scrie citynews.ro.

Autor