Prima pagină » IT&C » Aceste smartwatch-uri și brățări de fitness vor avea succes doar dacă devin „INDISPENSABILE” – Josh Waddell, vicepreședinte SAP. Corespondență Gândul din Barcelona

Aceste smartwatch-uri și brățări de fitness vor avea succes doar dacă devin „INDISPENSABILE” – Josh Waddell, vicepreședinte SAP. Corespondență Gândul din Barcelona

Aceste smartwatch-uri și brățări de fitness vor avea succes doar dacă devin „INDISPENSABILE
Ochelarii inteligenți, precum Google Glass, vor fi cele mai populare dispozitive purtabile în următorii zece ani, stât pe segmentul consumer cât și pe cel enterprise, crede Josh Waddell, vicepreședinte SAP.

Întrebat de ce ceasurile inteligente și brățările de fitness nu au prins încă la public, deși sunt disponibile pe piață de ceva timp, Waddell a declarat, într-un interviu acordat gândul la Mobile World Congress 2015 (MWC 2015), că acestea nu sunt încă indispensabile pentru oameni. „Dacă ai uitat brățara de fitness acasă, nu te întorci după ea, așa cum faci dacă uiți portofelul sau cheile. Informațiile pe care acestea le colectează în fiecare zi nu sunt suficient de importante pentru a fi (brățările – n.r.) purtate tot timpul. Am pierdut multe brățări de fitness de-a lungul timpului și nu le-am înlocuit imediat”, a spus reprezentantul SAP. El a adăugat că dacă și-ar fi spart, de exemplu, smartphone-ul, l-ar fi înlocuit rapid, deoarece este un dispozitiv foarte necesar.

Această realitate le este cunoscută producătorilor de astfel de dispozitive, care conștientizează că baza lor de clienți principală o reprezintă persoanele pasionate de un stil de viață sănătos. Într-o conferință organizată în cadrul MWC 2015, Gareth Jones, vicepreședinte Fitbit, unul din cei mai cunoscuți producători de brățări de fitness, a declarat că dorește ca, în viitor, atunci când omul pleacă din casă, să ia portofelul, cheile și brățara Fitbit.

Potrivit lui Waddell, o problemă a actualelor ceasuri inteligente este aceea că tehnologia din ele este deja depășită aproape în momentul în care ajung în magazine, spre deosebire de ceasurile tradiționale, care pot fi purtate zeci de ani.

Josh Waddell crede că Apple Watch are potențialul de a „da, cu siguranță, tonul” pentru industria de ceasuri în general. Apple a mai făcut acest lucru în trecut pe piața de smartphone-uri, după lansarea iPhone în 2007, și pe cea a tabletelor, odată cu lansarea iPad în 2010. „Vânzările de ceasuri cu sistem de operare Android Wear nu au fost impresionante și cred că lansarea Apple Watch va fi testul pe care această categorie de produse îl va da”, a explicat Waddell.

Potrivit firmei de cercetare a pieței Canalys, în 2014 au fost livrate, în ciuda eforturilor unor producători de calibru precum Motorola sau LG, doar 720.000 de ceasuri inteligente care rulează sistemul de operare Android Wear dezvoltat de Google.

Într-un interviu recent, Tim Cook, directorul executiv al Apple, explica și cum ceasul care va fi lansat în următoarea săptămână va putea avea, în curând, întrebuințări ce-l vor face indispensabil. Acest dispozitiv va putea înlocui cheia de la mașină, de exemplu.

Josh Waddell, vicepreședinte SAP

Dispozitivele în domeniul business

UN analist spunea că atâta vreme cât dispozitivele purtabile nu vor avea succes la consumatori, ele nu vor prinde niciodată în mediul de business. Întrebat dacă este de acord cu această afirmație, Josh Waddell a explicat: „Cred că sunt diferite categorii de dispozitive portabile. Succesul brățărilor de fitness și al ceasurilor inteligente va depinde de consumatori, dar sunt categorii, precum ochelarii inteligenți, unde companiile vor fi cele care vor adopta mai repede tehnologiile”.

SAP oferă, împreună cu partenerii săi, soluții bazate pe dispozitive portabile. Compania a dezvoltat aplicații precum SAP AR Warehouse Picker și SAP AR Service Technician, iar altele sunt în lucru. În înregistrarea de mai jos puteți vedea cum, cu ajutorul unei perechi de ochelari inteligenți produși de Vuzix și al aplicației AR Service Technician, un tehnician repară o problemă la o instalație, având parte și de asistență din partea unui coleg prin intermediul unui serviciu de video call. Tehnologia a fost adoptată deja de 10 companii, printre care și Bosch.

Deocamdată, potrivit lui Waddell, SAP se concentrează pe realitatea augmentată (ochelari inteligenți), nu și pe realitatea virtuală (dispozitive precum Samsung Gear VR sau Oculus Rift). Asta deoarece ochelarii inteligenți sunt mai ieftini, iar în unele domenii din industrie adopția acestora este mult mai ușoară. De exemplu, pe liniile de producție sau în depozitele din multe țări angajații sunt obligați să poarte ochelari de protecție, așa că nu îi deranjează faptul că aceștia sunt înlocuiți cu ochelari inteligenți. 

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele