Grupul Apple a cumpărat un startup care analizează datele asociate rețelelor de socializare, Topsy, cu peste 200 milioane de dolari, a anunțat, luni, cotidianul Wall Street Journal (WSJ), citat de AFP.
Nu se știe deocamdată în ce fel grupul Apple va folosi noua companie, însă această achiziție ar putea fi asociată cu noul serviciu de ascultare de muzică online al grupului american, precizează Wall Street Journal, care citează surse apropiate de acest dosar.
Topsy, potrivit WSJ, face parte dintr-un grup de companii partenere ale Twitter, care au acces la un număr mare de date asociate rețelelor de socializare.
Topsy, care are sediul la San Francisco, a anunțat la începutul lunii septembrie că va indexa toate tweet-urile publicate de la lansarea platformei de microblogging Twitter în 2006, creând astfel un motor de căutare cu plată, dedicat acestei rețele de socializare.
Grupul Apple a reamintit faptul că a cumpărat „din când în când mici companii din domeniul tehnologiei”, dar, în general, nu vorbește nici despre proiectele sale, nici despre obiectivele sale.
Reprezentanții companiei Topsy spun că doresc să își ajute clienții „să analizeze instantaneu orice subiect, expresie sau hashtag, din toți acești ani de mesaje, pe milioane de site-uri pe internet”.
Analiza acestor date poate servi, de exemplu, pentru a evalua eficacitatea unei campanii publicitare pe rețelele de socializare.
Apple deținea o rețea de socializare dedicată muzicii, denumită Ping, pe care a închis-o însă anul trecut. Grupul american prevedea lansarea, în toamna acestui an, a unui serviciu de ascultare de muzică online, denumit iTunes radio.