Adevărul despre persoanele populare pe Facebook
Persoanele care au foarte mulți prieteni pe rețeaua de socializare Facebook sunt considerate a fi populare și fericite, însă, de fapt, sunt introvertite și manifestă un grad de bunăstare mai scăzut, se arată într-o cercetare recentă, potrivit dailymail.co.uk.Astfel, faptul de a avea sute de prieteni pe rețeaua de socializare Facebook ar putea părea o dovadă de popularitate și fericire, însă, de fapt, sugerează chiar contrariul.
Cercetătorii de la Colby College din Maine au comparat trăsăturile de personalitate cu nivelul de fericire al oamenilor, pe un eșantion de aproximativ 16.000 de persoane, pe o perioadă de patru ani.
Persoanele care, la începutul studiului, au fost considerate extrovertite au înregistrat o îmbunătățire graduală a stării de bunăstare, dar, pe măsură ce stările de bunăstare și fericire creșteau, participanții deveneau mai introvertiți și retrași.
Acest lucru sugerează că un număr mare de prieteni îi poate face, în cele din urmă, pe utilizatorii Facebook mai puțini sociabili și poate accentua starea de tristețe – opusul a ceea ce se așteptau cercetătorii.
Christopher Soto, de la Colby College, autorul principal al studiului, a adăugat că acest lucru s-ar putea întâmpla din cauză că participanții simt nu mai au nevoie să își facă noi relații.
Oamenii de știință au analizat trăsăturile de personalitate și nivelul de bunăstare în cazul a 16.367 de participanți, care au fost chestionați, în mod repetat, pe o perioadă de patru ani.
Astfel, oamenii de știință au fost capabili să analizeze ce aspecte ale personalității de la începutul studiului au prezis stările de bunăstare ulterioare și dacă nivelul de bunăstare de la începutul studiului a fost asociat cu schimbările de personalitate ulterioare.
Rezultatele au arătat că persoanele „care au fost la început extrovertite, agreabile, conștiincioase și stabile din punct de vedere emoțional au devenit mai binedispuse”. Însă, în același timp, deveneau mai introvertite.
Acest lucru sugerează că influența personalității asupra bunăstării a fost „într-un fel mai puternică” decât cea a bunăstării asupra personalității, dar amândouă au fost importante la formarea relațiilor.
Studiul a fost publicat în Journal of Personality.
Recent, cercetătorii din Ohio au arătat că fotografia de profil de pe rețeaua de socializare Facebook le „spune” prietenilor sau potențialilor prieteni tot ce au nevoie să știe pentru a-și forma o impresie despre cineva, astfel că nu mai este nevoie de un schimb de cuvinte virtual. Într-un experiment recent, studenții care au văzut fotografia publicată de un coleg pe Facebook, în care apărea că se distrează alături de câțiva prieteni, au considerat acea persoană ca pe una extrovertită, chiar dacă pe profilul său scria că nu este o persoană foarte prietenoasă.