Xiaomi a reușit performanța după ce a reușit să își devanseze concurenții pe piața chineză, datorită telefoanelor ieftine dotate cu funcții high-end.
Fondatorul Xiaomi, Lei Jun, dezvoltă compania din Beijing pe plan internațional, prin lansarea vânzărilor în India și Singapore, obiectivul fiind intrarea pe 10 noi piețe.
Xiaomi fabrică telefoane care funcționează cu sistemul de operare Android al Google și menține costurile la un nivel scăzut prin comercializarea aparatelor direct pe Internet, pentru anul viitor având ca obiectiv creșterea de cinci ori a vânzărilor, la 100 de milioane de unități.
„Xiaomi a avut performanțe strălucite în trimestrul al treilea. Modelele de telefoane cu sistem Android ale Xiaomi sunt extrem de populare pe piața chineză. Următorul pas al Xiaomi este piața internațională”, a declarat Neil Mawston, director general la Strategy Analytics.
Cota Samsung pe piața globală a scăzut la 24,7% în trimestrul al treilea, de la 35% în urmă cu un an. În cazul Apple, cota de piață a scăzut la 12,3%, de la 13,4%.
Topul primilor cinci mari producători de smartphone-uri la nivel mondial este completat de LG Electronics (Coreea de Sud), cu o cotă de piață de 5,2%, și Huawei Technologies (China), cu 5,1%.
Compania de analiză a pieței IDC a publicat la rândul ei un clasament al marilor producători de telefoane, ușor diferit de cel al Strategy Analytics.
Astfel, pe primul loc se află Samsung, cu o cotă de piață de 23,8%, urmată de Apple cu 12%, Xiaomi cu 5,3%, Lenovo Group cu 5,2% și LG cu 5,1%.
Xiaomi vinde principalul său model de telefon, Mi 4, la un preț care pornește de la 1.999 de yuani, circa o treime din prețul de pornire al iPhone 6 în China, de 5.288 de yuani.
Fondată în 2010 ca producător de software pentru telefoane care funcționează cu sistemul Android, Xiaomi a introdus primul smartphone în 2011. Compania chineză a anunțat în aprilie că intenționează să intre pe piețele din India, Brazilia, Rusia, Malaezia, Indonezia, Thailanda, Vietnam, Turcia, Mexic și Filipine.