Prima pagină » IT&C » ANALIZĂ. Cele trei companii care pun în pericol pozițiile Samsung și Apple pe piața de smartphone-uri

ANALIZĂ. Cele trei companii care pun în pericol pozițiile Samsung și Apple pe piața de smartphone-uri

Samsung și Apple, companiile care ocupă orimele două locuri pe piața globală de smartphone-uri, și-au prezentat rezultatele financiare pentru perioada aprilie - iunie 2013.

Samsung și Apple, companiile care ocupă primele două locuri pe piața globală de smartphone-uri, și-au prezentat rezultatele financiare pentru perioada aprilie – iunie 2013. Compania sud-coreeană nu mai face publice livrările de smartphone-uri din toamna lui 2011, însă firmei de cercetare a pieței International Data Corporation (IDC) arată că Samsung a livrat 74,4 milioane de unități în perioada amintită, cu 44% mai multe decât în perioada similară din 2012. Totuși, cota de piață globală a companiei a scăzut de la 32,2% în perioada aprilie – iunie 2012, la 30,4% în cel de-al doilea treimestru al acestui an.

Apple a vândut, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, 31,2 milioane de unități iPhone (+20%), echivalentul unei cote de piață globale de 13,1%. În perioada similară din 2012, compania americană avea 16,6% din piață. Potrivit unei alte firme de cercetare a pieței, Strategy Analytics, aceasta este cea mai mică cotă de piață înregistrată de Apple în ultimii trei ani și a fost cauzată de faptul că gigantul american nu a mai lansat noi modele cu aceeași frecvență din anii trecuți. 

Analiștii spun că scăderile de cote de piață înregistrate de cele două companii sunt cauzate de maturizarea pieței de terminale inteligente avansate. În schimb, pe segmentele de terminale cu specificații medii și entry level, vânzările sunt mult mai mari, pe măsură ce persoanele din statele emergente fac trecerea la smartphone-uri.

Cine vine din puternic urmă?

Locurile trei, patru și cinci pe piața globală de smartphone-uri au fost ocupate, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, de LG, Lenovo și ZTE. Toate cele trei companii au câștigat cotă de piață, comparativ cu perioada aprilie – iunie din 2012.

LG a reușit să livreze un număr record de smartphone-uri, circa 12,1 milioane (+130%), în cel de-al doilea trimestru al acestui an, potrivit IDC. Astfel, cota de piață a companiei a crescut de la 3,1% la 4,7%.

Lenovo a reintrat în top cinci după o absență de șase luni. Compania chineză a înregistrat o creștere a livrărilor de smartphone-uri de 130,6%, până la 11,3 milioane de unități și, cu o cotă de piață de 4,6%, se bate cu LG pentru locul trei.

Celălalt jucător important din China, ZTE, a înregistrat, în perioada aprilie – iunie 2013, livrări de 10,1 milioane de smartphone-uri, cu 57,8% mai multe decât în perioada similară din 2012. Compania are o cotă de piață globală de 4,2%. 

Sursa tabel: IDC

Nokia, BlackBerry, HTC și Sony au fost introduși de către IDC la categoria „Alții”, care are o cotă de piață însumată de peste 42%.

În cel de-al doilea trimestru din 2013 au fost livrate, la nivel global, 238 milioane de smartphone-uri, cu 52,3% mai multe decât în perioada similară din 2012, potrivit IDC. Per total s-au vândut, în perioada aprilie – iunie a acestui an, 432 milioane de telefoane mobile, mai multe cu 6% față de cel de-al doilea trimestru al anului trecut. 

Sursă tabel: IDC

Evoluția coteleor de piață ale principalilor jucători de pe piața globală de smartphone-uri:

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele