Apple, aproape de acorduri de distribuție în China și Japonia. Miza: 800 milioane de potențiali clienți
Apple este aproape de încheierea unor acorduri de distribuție cu China Mobile și NTT DoCoMo, doi dintre cei mai importanți operatori telecom din Asia, care vor deschide porțile către 800 de milioane de potențiali clienți, transmite Bloomberg.
Apple va prezenta marți noua generație iPhone, care va include în premieră și un model low-cost destinat piețelor emergente. Potrivit unor surse, compania este aproape de un acord de distribuție cu China Mobile, cel mai mare operator de telecomunicații din lume după numărul de utilizatori.
Astfel, China Mobile va include iPhone în ofertă, smartphone-ul Apple urmând să fie disponibil cu reduceri de preț în funcție de abonamentul ales de clienți.
Alte surse apropiate discuțiilor susțin că Apple este totodată aproape de un acord cu NTT DoCoMo, cel mai mare operator din Japonia, care va prelua de asemenea iPhone în ofertă.
Dacă se vor confirma, acordurile cu cei doi operatori asiatici reprezintă o victorie majoră pentru Apple, ambele companii rezistând până acum la ofertele companiei americane pentru extinderea rețelei de distribuție a iPhone.
Apple va câștiga astfel accesul la peste 800 de milioane de potențiali clienți. China Mobile are 740 milioane de clienți, iar NTT DoCoMo deservește 62 milioane de utilizatori.
Compania americană se confruntă cu declinul vânzărilor iPhone, pe fondul apropierii piețelor dezvoltate de saturație și concurenței intense.
Apple negociază de câțiva ani cu cei doi operatori, care nu au fost mulțumiți de costurile semnificative derivate din reducerile de preț pe care ar trebui să le ofere pentru a promova iPhone.
Surse apropiate situației au declarat însă că Apple va prezenta pe 10 septembrie în premieră o variantă low-cost a smartphone-ului, destinată în special piețelor emergente precum China și India, cu un potențial uriaș de creștere, însă unde preferințele utilizatorilor înclină spre modele mai ieftine.
IPhone generează mai mult de jumătate din veniturile Apple. În trimestrul al doilea, numărul de iPhone-uri vândute de companie a scăzut cu 17% față de primele trei luni ale anului. Profitul Apple a scăzut în prima jumătate a acestui an, iar acțiunle companiei au coborât cu 6,4%.
China este una dintre cele mai mari piețe ale Apple, unde producători locali precum ZTE, Lenovo și Xiaomi oferă alternative mai ieftine, asigurându-și o cotă semnificativă din vânzări.