Apple Music va plăti caselor de discuri peste 70% din veniturile obținute din abonamente

Publicat: 16 06. 2015, 12:35

Serviciul Apple Music, lansat săptămâna trecută, nu diferă prea mult de alte servicii de streaming muzical, însă beneficiază de câteva avantaje majore, precum experiența grupului Apple pe piața muzicală, numele unui brand global și câteva sute de milioane de clienți ai magazinului online iTunes.

În Statele Unite, Apple va plăti caselor de discuri 71,5% din veniturile pe care le va obține din abonamentele (în valoare de 9,99 dolari pe lună) aferente serviciului său de streaming muzical. Acest procent va fi, în medie, de 73% pe plan internațional, potrivit Re/code, un site specializat în publicarea de știri din domeniul tehnologiei.

Potrivit site-ului iGeneration.fr, această repartiție este una clasică, similară celei asociate cu App Store, care virează 70% din venituri dezvoltatorilor și păstrează 30% din venituri pentru Apple. Acest procent reprezintă, de asemenea, o împărțire a veniturilor folosită în mod uzual în mediul muzical – tot 70% plătește și serviciul Spotify, de exemplu.

Ca toate serviciile de streaming, Apple rezervă 70% din veniturile obținute din abonamente pentru casele de discuri și acestora le revine sarcina de a repartiza banii respectivi între artiștii lor. Plățile vor fi făcute în funcție de ratele de difuzare ale compozițiilor muzicale, precizează iGeneration.fr.

Pe de altă parte, Apple nu va remunera casele de discuri în primele trei luni de utilizare gratuită a serviciului Apple Music de care beneficiază noii abonați. Această clauză a contractului nu a fost bine primită de casele de discuri, dar grupul Apple a avut în cele din urmă câștig de cauză. Platforma Spotify, în ceea ce o privește, plătește pentru toate difuzările sale, inclusiv pentru cele efectuate în perioada de testare a serviciului de către noii săi abonați. În acele perioade de gratuitate, Spotify își finanțează veniturile din publicitate.

În schimb, Apple nu mizează pe o remunerație suplimentară, ci pe un număr mai mare de abonați. Compania americană are ambiții foarte mari și intenționează să obțină pentru serviciul Apple Music un număr de 100 milioane de abonamente. În prezent, liderul actual din acest domeniu este Spotify, care are 20 milioane de abonați.

Apple a obținut și alte avantaje pentru noul său serviciu muzical: chiar dacă acestea nu au fost încă anunțate, afirmă site-ul iGeneration.fr, abonamente anuale și oferte speciale pentru elevi și studenți sunt de asemenea prevăzute prin contract. Serviciul Beats Music propune deja aceste două opțiuni – 100 de dolari pentru un abonament anual și reduceri de 50% pentru elevi și studenți -, iar Spotify și-a redus deja abonamentele pentru studenții americani.