Apple Watch va fi disponibil în trei Colecții: Apple Watch (standard), Apple Watch Sport și Apple Watch Edition (de lux). Ceasul este disponibil în două mărimi: una cu ecran cu diagonala de 38 mm, care țintește femeile și copiii, și alta de 42 mm. În total există 38 de variante de Apple Watch.
Acest model costă 17.000 de dolari (Foto: AFP/Mediafax Foto)
Colecția Sport are carcasa realizată din aluminiu, iar celelalte două din inox. Apple nu a mai lansat niciodată un produs care să fie disponibil în atât de multe versiuni. Cum era de așteptat, ceasul funcționează doar cu iPhone: iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 5, iPhone 5C și iPhone 5S.
Asistentul vocal Siri este integrat în Apple Watch. Sunt disponibile aplicații pentru navigație, bursă, vreme ș.a. Există și două aplicații de fitnes și sănătate ale Apple: Workout și Fitness.
Prețuri Apple Watch (Sursa: Tomsguide.com)
Prețurile Apple Watch sunt cuprinse între 350 și peste 17.000 de dolari. În pofida șocului inițial, prețul peste așteptări al colecției Edition va fi privit de analiștii de pe Wall Street ca un lucru pozitiv, dar Apple Watch va trebui să devină „un fenomen al modei” pentru a confirma așteptările și a reuși să fie adoptat pe scară largă de către utilizatori, a declarat Andy Hargreaves, analist la Pacific Crest, citat de MarketWatch.
În opinia analistului, acest obiectiv este incredibil de dificil și imprevizibil, chiar și pentru un brand puternic ca Apple.
LANSARE APPLE WATCH. GÂNDUL A TRANSMIS LIVE TEXT:
UPDATE 1.Tim Cook a intrat pe scenă. Vorbește despre lanțul de retail al Apple, care a ajuns la 453 de magazine în 16 țări. 120 milioane de persoane au vizitat magazinele în ultimele trei luni. Punctele de retail sunt importante pentru Apple, deoarece acestea vor avea secțiuni speciale în care va fi expus Apple Watch.
UPDATE 2. Cook prezintă statistici despre Apple Pay, serviciul de plăți care va fi disponibil și pe Apple Watch. Sunt 700.000 de puncte din SUA acceptă plăți prin platformă, iar serviciul funcționează la 2.500 de bănci (față de 6 la lansare). Mai mult, 40.000 de vendomate Coca-Cola acceptă Apple Pay.
UPDATE 3. Apple lansează un nou laptop Mac, numit simplu „MacBook”. Acesta, la o grosime de 13,1 mm, este cu 24% mai subțire ca MacBook Air cu ecran de 11 inci. Dispozitivul cântărește puțin peste 900 de grame. Noul MacBook are un ecran cu diagonala de 12 inci (rezoluție de2.304 x 1.440 pixeli), dar care consumă cu 30% mai puțină energie decât modelele anterioare. Computerul folosește noul procesor Intel Core M și nu are ventilator intern (primul MacBook fără unul). Asta înseamnă că este foarte silențios. Autonomia bateriei, în regim de browsing web, utilizând o conexiune wireless, este de 9 ore și de până la 10 ore în regim de rulare video. Este interesant faptul că laptopul dispune de noul port USB-C – nu mai contează poziția în care introduci cablul. Din păcate, dispozitivul dispune de un singur port USB.
Vicepreședintele senior Apple Phil Schiller susține că acesta este „cel mai eficient laptop din lumedin punct de vedere al consumului de energie”. Computerul va ajunge în magazine pe 10 aprilie.
Prețurile pentru noul MacBook: cel mai ieftin model va costa 1.300 de dolari, iar versiunea mai rapidă și cu capacitate de stocare mai mare va costa 1.600 de dolari.
Update: Un aspect important, noul MacBook nu are ecran tactil.
UPDATE 4.Se ajunge, în sfârșit, la vedeta serii, ceasul. Se face o recapitulare a lucrurilor pe care deja le știm.Este prezentată funcția Digital Touch: utilizatorul desenează ceva pe ecran, iar prietenii lui pot vedea pe ceasurile lor ce aceste „doodle-uri”.Toate notificările primite pe telefon pot fi văzute și pe Apple Watch.
UPDATE 5.Există suport din partea unor aplicații importante, precum Facebook, Instagram, Uber, WeChat sau Twitter. Se pare, însă, că oferta de aplicații este foarte redusă, deoarece Apple nu a oferit informații despre numărul total de aplicații disponibile.
Ceasul are o autonomie a bateriei de 18 ore în regim de utilizare normală. Autonomia este decentă, dacă se dovedește a fi reală. Să nu uităm , însă, că Pebble Time Steel, lansat recent, are o autonomie care ajunge la 10 zile.
Ceasul va fi disponibil în trei colecții:Apple Watch Sport, Apple Watch și Apple Watch Edition. Apple susține că aluminiul folosit la fabricarea Apple Watch Sport este cu 60% mai rezistent decât cel standard.
Colecția Apple Watch Sport – carcase din aluminiu, prețuri care pleacă de la 350 dolari (modelul de 38 mm) și 400 de dolari (cel de 42 mm)
Colecția Apple Watch – carcase din inox, prețurile pornesc de la 550 (38 mm) și 600 de dolari (42 mm) și ajung la 1.100 de dolari
Colecția Apple Watch Edition (ediție limitată) – carcase acoperite cu aur, cel mai mic preț este de 10.000 de dolari
UPDATE 6.Precomenzile pentru Apple Watch încep pe 10 aprilie, iar livrările se fac din 24 aprilie. Primul val de piețe în care va fi disponibil ceasul: SUA, Marea Britanie, Germania, Australia, Japonia, China, Franța, Canada și Hong Kong.
Ca să aibă succes, Apple Watch trebuie să devină indispensabil
Potrivit unor analiști și experți, Apple Watch are potențialul de a crea o piață pentru ceasurile inteligente, dispozitive ale căror cifre de vânzări nu impresionează în acest moment. Conform firmei de cercetare a pieței Canalys, în 2014 au fost livrate, în ciuda eforturilor unor producători de calibru precum Motorola sau LG, doar 720.000 de ceasuri inteligente care rulează sistemul de operare Android Wear dezvoltat de Google.
Într-un interviu recent, Tim Cook, directorul executiv al Apple, explica că ceasul va avea, în curând, întrebuințări ce-l vor face indispensabil. Acest dispozitiv va putea înlocui cheia de la mașină, de exemplu. Potrivit unor analiști, ceasurile inteligente nu au avut până acum succes tocmai pentru că nu sunt indispensabile. „Dacă ai uitat brățara de fitness sau ceasul inteligent acasă, nu te întorci după ele, așa cum faci dacă uiți portofelul sau cheile”, a declarat, într-un interviu acordat gândul la Mobile World Congress 2015, Josh Waddell, vicepreședinte SAP responsabil cu divizia Mobile Solution Management, care include operațiunile companiei în domeniul dispozitivelor purtabile.
Reprezentantul SAP crede că Apple Watch are potențialul de a „da, cu siguranță, tonul” pentru industria de ceasuri în general.
Apple a mai făcut acest lucru în trecut pe piața de smartphone-uri, după lansarea iPhone în 2007, și pe cea a tabletelor, odată cu lansarea iPad în 2010. „Vânzările de ceasuri cu sistem de operare Android Wear nu au fost impresionante și cred că lansarea Apple Watch va fi testul pe care această categorie de produse îl va da”, a explicat Waddell.