Un studiu recent a relevat faptul că doar 37,25% din bunurile vândute pe site-ul Taobao, care aparține de Alibaba, sunt originale. Documentul a fost întocmit în luna iulie a anului trecut, înainte de oferta publică inițială a gigantului Alibaba, din septembrie, care a ajuns la 25 miliarde de dolari.
Oficialii site-ului de e-commerce Taobao susțin că și ei sunt victime ale celor care vând bunuri contrafăcute. „Produsele false reprezintă o tumoare în dezvoltarea economică”, a precizat compania. „Suntem dispuși să colaborăm cu autoritățile pentru a stârpi această tumoare”.
Site-ul a precizat că retailerul online va intensifica lupta împotriva comercianților de bunuri contrafăcute cu ajutorul unei echipe de 300 de angajați.
Într-un comunicat de presă remis CNBC, Alibaba a subliniat că nu tolerează produsele contrafăcute pe platformele sale de comerț online. Demersul guvernului a determinat o dezbatere în rândul consumatorilor chinezi, care încep să își facă griji cu privire la calitatea produselor achiziționate de pe Taobao.