Un utilizator de aplicații mobile s-ar aștepta ca programele pentru care plătește să nu colecteze date sau să colectze mai puține decât cele gratuite, care folosesc aceste informații pentru a furniza reclame țintite. Însă nu este așa. Potrivit unui nou studiu al furnizorului de soluții de securitate digitală Bitdefender, aplicațiile plătite de Android prezintă un risc de colectare a datelor personale similar cu cele gratuite.
Aplicațiile gratuite sunt recunoscute ca instrumente care livrează utilizatorului reclamă și colectează informații personale. Cumpărarea aplicației ar trebui să elimine ambele acțiuni.
„Cercetarea Bitdefender relevă faptul că acestea înregistrează în continuare locația, codul unic al terminalului și chiar citesc contacte. O analiză pe aplicațiile de top din Google Play, care sunt disponibile atât în versiune gratuită cât și cu plată, arată că principala diferență între aplicațiile gratuite și versiunile lor plătite din punct de vedere al asigurării confidențialității datelor este că intruziunea este pur și simplu mai bine ascunsă”, potrivit unui comunicat al Bitdefender.
De exemplu, jocul Angry Birds Space, dezvoltat de Rovio Mobile, monitorizează și înregistrează locația utilizatorului și transmite către servere aparținând unor terțe părți ID-ul unic al terminalului, chiar și după achiziția aplicației. Versiunile plătite ale Angry Birds Star Wars, SwiftKey Keyboard, SoundHound și Cut the Rope fac același lucru.
Aplicațiile analizate au fost prezente în top-ul titlurilor plătite din Google Play în perioada 8 – 12 aprilie.
Ce informații colectează aplicațiile puteți vedea AICI.