BLACK FRIDAY 2019. Românii așteaptă cel mai mare eveniment de cumpărături al anului. Ofertele retailerilor
În acest an eMAG a stabilt data Black Friday 2019 pentru 15 noiembrie, în timp ce retailerul Flanco a ales să își organizeze campania de vânzări între 25 octombrie și 23 noiembrie 2019, astfel prelungind evenimentul timp de aproape o lună de zile.
„Va fi o singură zi, în weekendul liber între cele două tururi ale alegerilor prezidențiale”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.
În 2018, eMag a avut vânzări de 450 de milioane de lei și a înregistrat 9.5 milioane de vizite pe site. Anul trecut, evenimentul a fost organizat în data de 16 noiembrie.
Flanco spune că 2019 va fi anul cu cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse (televizoare, telefoane, laptopuri și electrocasnice), în 155 de magazine din 114 orașe din România, precum și online.
Zboruri mai ieftine de BLACK FRIDAY 2019. Oferte speciale pentru biletele dus-întors
În perioada 12-17 noiembrie, Tarom pune în vânzare cu ocazia Black Friday, bilete dus-întors pornind de la prețul de 119 euro spre destinații ca Atena, Roma, Praga și altele. Perioada de călătorie este cuprinsă între 29 noiembrie 2019 – 31 octombrie 2020, potrivit unui anunț al companiei.
BLACK FRIDAY 2019 la eMAG: Promoții speciale pentru 3,5 milioane de produse
Printre surprizele pregătite de eMAG pentru evenimentul de cumpărături Black Friday se numără un Ferrari care costă mai puțin cu 45.000 de euro, a anunțat marți Iulian Stanciu, CEO-ul companiei, care a adăugat că 3,5 milioane de produse vor fi la promoție pe 15 noiembrie.
BLACK FRIDAY 2019 la Altex: Electronice și electrocasnice pe placul tuturor
Unul dintre liderii pieței de retail cu produse electronice și electrocasnice a început Campania Black Friday 2019 pe 1 noiembrie. Încă din prima zi de campanie, gigantul le-a oferit clienților un sortiment larg de produse disponibile în toate magazinele și pe site-urile ALTEX și MEDIA GALAXY.
Câți bani au cheltuit românii în 2018. Care sunt tacticile „neortodoxe” la care au apelat marile magazine
În 2018, românii au cheltuit peste 250 de milioane de euro de Black Friday. Totuși, evenimentul mult așteptat permite comercianților să recurgă la „artificii” pentru a-și spori veniturile. O investigație recentă a Consiliului Concurenței arăta că de Black Friday și în cadrul campaniilor de reduceri, prețurile de referință ale produselor erau în multe cazuri mai mari decât prevede legea. Autoritatea de concurență a remarcat faptul că prețul la care se aplică reducerea (prețul de referință, care apare „tăiat”), afișat de comercianții online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate.
Mai mult, Consiliul Concurenței a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, prețul tăiat a fost mai mare chiar decât prețul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creștere sau o menținere artificială a prețului de referință de Black Friday.
Cu toate acestea, sezonul Black Friday 2019 poate aduce o maturizare a pieței de e-commerce și în comportamentul de consum online. Dincolo de produsele electro – IT (televizoare, telefoane, laptopuri și electrocasnice), oferta mai cuprinde produsele din categoria modă sau home&deco, cu creșteri semnificative de la an la an. Remarcabilă este și dimensiunea internațională a evenimentului, o platfomă de plăți online înregistrând anul trecut tranzacții din 70 de țări. Persoane din Pakistan, Cipru sau Rusia au cumpărat produse de pe site-urile românești care au avut promoții de Black Friday.
Principalii jucători din piață în urma cifrei de afaceri din 2018 sunt:
Samsung Electronics România – 4,6 miliarde de lei (13,5% din total), Dante International (eMAG) – 4,2 miliarde de lei (12,5% din total) și Altex România – 3,6 miliarde de lei (10,5% din total). Cel mai mare avans, față de anul precedent, în rândul retailerilor, l-a avut eMAG, a cărui cifră de afaceri a crescut cu aproximativ 28% – raportat la 2017, această creștere reprezentând un semnal clar al potențialului cumpărăturilor online din România.