BlackBerry pregătește concedieri masive
Concedierile vor afecta toate departamentele și vor avea loc în etape, vizând mai multe mii de angajați, au spus sursele. BlackBerry avea 12.700 de angajați în martie, ultima dată când a anunțat cifre.
Programul vine în contextul eforturilor producătorului de smartphone-uri, aflat în declin, de a controla costurile și de a reduce operațiunile pentru a se adapta mai bine pe o piață dominată de Samsung și Apple.
Un purtător de cuvânt al BlackBerry a declarat că schimbările de organizare vor continua, dar a refuzat să comenteze asupra procentajului de 40%.
Compania a început din vară o serie de runde de concedieri de amploare mai redusă, mai ales la departamentele vânzări și cercetare-dezvoltare, după ce anul trecut a renunțat la 5.000 de angajați.
Dimensiunea planului de concedieri prezintă o imagine sumbră a companiei, scrie Wall Street Journal. În urmă cu doi ani, BlackBerry avea peste 17.000 de angajați și o cotă de piață de 14% în SUA, potrivit datelor firmei de cercetare IDC. În prezent, cota producătorului de smartphone-uri pe piața americană a coborât la sub 3%.
Directorul general al BlackBerry, Thorsten Heins, a început anul trecut un program de reducere de costuri, prin concedieri și închiderea mai multor fabrici. Pentru 2012, compania a raportat o pierdere de 646 milioane de dolari, după ce veniturile au scăzut cu 40%, la 11 miliarde de dolari. Anul în curs nu a fost mai bun, notează Wall Street Journal. BlackBerry a pierdut 84 milioane de dolari în trimestrul încheiat în mai.
Tăierile de personal vin la o lună după anunțul BlackBerry privind formarea unei comisii speciale pentru analiza opțiunilor strategice ale companiei, inclusiv vânzarea.
Board-ul vrea o vânzare rapidă, care ar putea fi încheiată chiar de la începutul lunii noiembrie, au afirmat surse apropiate situației. Formrea comisiei speciale a fost văzută de analiști și investitori ca o recunoaștere a faptului că reducerile de personal și noua linie de telefoane nu au ajutat BlackBerry să facă față concurenților.
Principalele telefoane noi ale companiei, prezentate în ianuarie după un an de întârzieri, nu au reușit să atragă cumpărătorii în America de Nord, au afirmat retailerii și directorii companiilor telecom. BlackBerry a lansat miercuri un nou telefon, Z30, cu ecran mai mare, în cadrul unui eveniment restrâns în Malaezia.