Astfel, producătorii de tablete și computere cu un preț la raft de până la 250 de dolari vor plăti numai 15 dolari pentru o copie Windows 8.1 preinstalată pe dispozitive, în locul tarifului normal de 50 de dolari, au afirmat sursele citate.
Discountul se aplică oricărui produs cu Windows 8.1 care se încadrează în limita de preț, fără restricții în ceea ce privește mărimea sau tipul de dispozitiv.
De asemenea, dispozitivele nu vor mai fi verificate pentru compatibilitate hardware și nu trebuie să fie neapărat echipate cu ecran tactil, au adăugat sursele apropiate companiei.
Totodată, sursele au precizat că cei mai mari producători de computere plăteau Microsoft sume apropiate de 30 de dolari pe licență Windows, cu mult sub prețul oficial de 50 de dolari, datorită discounturilor și stimulentelor acordate de companie. Produsele low-cost care vor beneficia de noul discount de 70% față de prețul de listă nu vor fi eligibile programele mai vechi de marketing.
Contactați de Bloomberg, reprezentanții Microsoft au refuzat să comenteze.
Veniturile generate de Windows au fost afectate anul trecut de declinul puternic al pieței PC-urilor, estimat la 10%, iar la finalul anului compania a resimțit și presiuni din partea concurenților, în principal Apple și Google.
Prin stimularea partenerilor producători să dezvolte dispozitive mai ieftine, Microsoft ar putea reuși să-și majoreze cota pe piața tabletelor, estimată la 80 miliarde de dolari pe an, și să câștige duelul pentru segmentul low-cost cu produsele Chromebook, echipate cu un sistem de operare destinat exclusiv navigării pe internet.
Microsoft l-a numit recent CEO pe Satya Nadella, până acum șeful diviziei enterprise și cloud a companiei.
Compania a anunțat recent că a vândut peste 200 de milioane de licențe Windows 8 de la lansarea produsului, în octombrie 2012. Cifra indică o rată mai lentă de adoptare a noului sistem de operare față de varianta anterioară, Windows 7.