Discuțiile despre Cupa Mondială măsurate între 12 și 29 iunie au implicat peste 220 de milioane de persoane și un miliard de interacțiuni, potrivit datelor furnizate de Facebook. Având în vedere că această competiție va continua pentru încă două săptămâni, campionatul va înregistra noi recorduri în rândul celor mai mari evenimente social media din istorie.
„Oamenii au conversații pe Facebook despre meciurile urmărite, la o scară fără precedent până acum”, a declarat Nick Grudin, directorul de parteneriate al companiei Facebook.
„Pe lângă faptul că partajează informații și se conectează cu prietenii, oamenii se angajează în discuții cu mass-media și cu alte voci publice de care sunt interesați”, a mai spus acesta.
Oamenii folosesc rețeaua de socializare Facebook pentru a comenta lucrurile pe care le vizionează în direct, o interacțiune socială care ar putea deveni o sursă de venituri din publicitate pentru companie.
Recordul înregistrat de Facebook a fost posibil datorită creșterii utilizării telefoanelor mobile inteligente. Șapte din zece utilizatori din întreaga lume se conectează la rețeaua de socializare prin intermediul dispozitivelor mobile.
De asemenea, este vorba despre apetitul pentru fotbal manifestat de oameni. Prima săptămână a Cupei Mondiale 2014 a înregistrat un număr de 459 de milioane de interacțiuni pe Facebook, mai mult decât cele de anul acesta de la Super Bowl (finala campionatului de fotbal american), Jocurile Olimpice de Iarnă de la Soci și gala premiilor Oscar împreună.
Totodată, sâmbătă, peste 31 de milioane de persoane au publicat peste 75 de milioane de statusuri, „like-uri” și comentarii despre victoria Braziliei în fața echipei din Chile, care a propulsat naționala gazdei CM 2014 în sferturile de finală.
Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, are în prezent 1,3 miliarde de utilizatori.