Prima pagină » IT&C » Care este cel mai valoros brand din lume în 2015

Care este cel mai valoros brand din lume în 2015

Care este cel mai valoros brand din lume în 2015
Apple a devansat Google, devenind cel mai valoros brand din lume, cu 247 de miliarde de dolari, în creștere cu 67% față de anul trecut, potrivit clasamentului anual Brand Z realizat de WPP și Millward Brown, publicat miercuri, relatează Business Insider.

Brandurile din sectorul tehnologiei domină topul celor mai valoaroase 10 branduri, dar a apărut și o surpriză, compania Malboro, care a urcat de pe locul 13 ocupat anul trecut pe poziția 10.

Studiul realizat de Millward Brown folosește pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili și actuali clienți ai unui brand, pe lângă date financiare.

Astfel, brandul Apple valorează 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare față de anul trecut, potrivit calculelor Millward Brown.

„Apple a fost diferită, a ieșit în evidență”, a explicat în raport directorul general al Millward Brown, Travyn Rhall.

În septembrie 2014 Apple a lansat iPhone 6, care a contribuit la un profit trimestrial net de 18 miliarde de dolari, cel mai mare câștig trimestrial obținut vreodată de o companie listată la bursă. În urmă cu 10 ani, Apple nici măcar nu se afla în top 10 cele mai valoroase branduri.

Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborât totuși pe poziția a doua, după ce anul trecut a făcut investiții mari, în timp ce veniturile au scăzut, parțial din cauza dolarului puternic. Compania a avut totuși un an bun, cu inițiative care au inclus soft-ul B2B, Google Fiber, dezvoltarea unei mașini fără șofer, lansarea unei rețele de telecomunicații WiFi și Google Glass.

Microsoft a făcut schimb cu IBM, urcând de pe poziția a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, în creștere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politică de colaborare la nivelul companiei și optimismul din jurul instalării unui nou director general, Satya Nadella.

Brandul IBM a scăzut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investițiilor uriașe de anul trecut în servicii cloud, analiză, mobile, sociale și de securitate, care au afectat profitul. IBM a semnat și un acord major cu Apple pentru dezvoltarea de aplicații business pentru cele mai populare dispozitive ale Apple.

Visa este ocupanta locului cinci în clasament cu un brand în creștere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcând două poziții. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care deținătorii de iPhone 6 și iPad-uri pot face achiziții prin intermediul dispozitelor. În 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%.

Top 10 al celor mai valoroase branduri este completat în ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald”s și, surprinzători, Malboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.