Prima pagină » IT&C » Care sunt categoriile de produse care au ridicat piața electro-IT din România în 2012

Care sunt categoriile de produse care au ridicat piața electro-IT din România în 2012

Care sunt categoriile de produse care au ridicat piața electro-IT din România în 2012
În 2012, piața de produse electro-IT din România a înregistrat o creștere de 5%, potrivit retailerului Flanco.

În 2012, piața de produse electro-IT din România a înregistrat o creștere de 5%, potrivit retailerului Flanco. Vânzările au fost susținute de creșterea de 7% de pe segmentele de produse IT (laptopuri, tablete) și de avansul de 15% consemnat pe segmentul de telefoane mobile.

Segmentul de electronice (televizoare, sisteme audio și camere foto-video) a înregistrat o creștere de 5%. Electrocasnicele mari și mici s-au menținut la nivelul anului 2011.

Flanco estimează că în acest an piața electro-IT va avea o evoluție similară cu cea din 2012.

Potrivit companiei, românii investesc în medie numai 70 euro/an pentru produse de electro-IT. Prin comparație, germanii investesc 600 euro/an, iar grecii investesc 160 euro/an în aceleași produse. Astfel, pe termen mediu și lung se identifică oportunități semnificative de creștere. 

În 2012, Flanco a înregistrat o cifră de afaceri de 137 milioane de euro, în creștere cu 25% comparativ cu anul anterior, și o cotă de piață de 13%.

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele