Casa Albă ar putea înlocui BlackBerry cu smartphone-urile altui producător

Publicat: 21 03. 2014, 15:49
Actualizat: 09 02. 2019, 06:59

Testele sunt derulate de departamentul intern de IT al președinției SUA și de Agenția pentru Comunicații a Casei Albe, o unitate militară responsabilă de comunicațiile președintelui Barack Obama, a declarat o sursă apropiată situației pentru cotidianul american Wall Street Journal.

Probele sunt încă într-o etapă de început, iar eventuala adoptare a noilor smartphone-uri ar putea avea loc abia peste câteva luni.

Nu există, însă, indicii că Obama ar putea renunța la BlackBerry-ul său modificat, a spus sursa.

„Putem confirma că Agenția pentru Comunicații a Casei Albe, în linie cu restul Departamentului Apărării, testează și utilizează o varietate de dispozitive mobile”, a declarat un purtător de cuvânt al Departamentului Apărării, care a refuzat însă să comenteze asupra modelelor în probe sau utilizate de Casa Albă.

Un purtător de cuvânt al Samsung a refuzat să comenteze asupra informației că smartphone-urile produse de companie s-ar afla în teste la Casa Albă.

„Am înregistrat un interes puternic din partea sectorului guvernamental și lucrăm îndeaproape cu mai multe agenții pentru programe pilot”, a spus reprezentantul Samsung.

Un purtător de cuvânt al LG a afirmat că producătorul de electronice nu are cunoștință despre astfel de teste.

„De mai bine de un deceniu, BlackBerry asigură securitatea comunicațiilor mobile ale guvernului SUA și numai BlackBerry este proiectat pentru a întruni standardele ridicate de securitate ale SUA și țărilor aliate”, a declarat un reprezentant al BlackBerry.

Obama a declarat anterior că folosește o tabletă iPad, produsă de Apple, pentru a citi. iPhone, smartphone-ul Apple, nu este inclus în programul de testare, a spus sursa citată.

Apple a câștigat în ultimii ani teren pe piața telefoanelor pentru agenții ale statului american, în trecut domantă puternic de BlackBerry, în timp ce Samsung a investit masiv pentru a câștiga mai mulți clienți guvernamentali.

BlackBerry pierde tot mai mulți clienți și se confruntă cu pierderi și probleme financiare semnificative. Compania controla în perioada de îneput circa 60% din piața smarphone din America de Nord, dar în prezent are o cotă de piață de numai 0,6%, potrivit firmei de cercetare IDC.

Pentru a rezolva o parte a problemelor financiare, BlackBerry a schimbat conducerea și a inițiat un program de reducere a costurilor.

Directorul general al companiei, John Chen, a declarat că recâștigarea unor contracte guvernamentale este o prioritate.

Chen a declarat în martie pentru Bloomberg că s-a întâlnit cu oficiali ai Casei Albe pentru a discuta despre opinia insituției asupra terminalelor BlackBerry.