Prima pagină » IT&C » Cât costă și ce specificații are primul laptop produs de Microsoft

Cât costă și ce specificații are primul laptop produs de Microsoft

Microsoft a lansat marți seara primul laptop produs de companie, Surface Book, cu care vrea să atragă utilizatorii în ecosistemul cloud și despre care susține că este cu 50% mai rapid ca Apple McBook Pro, relatează MarketWatch.

Prin Surface Book, care costă 1.499 de dolari, Microsoft o ia înaintea unor producători consacrați de echipamente, ca Hewlett-Packard și Dell, care construiesc de mult timp PC-uri pentru sistemul de operare Windows.

Microsoft, care a lansat în cadrului evenimentului organizat seara trecută două noi smartphone-uri, o nouă tabletă Surface și un dispozitiv purtabil îmbunătățit, mizează că prin introducerea unui laptop premium va atrage clienți pentru ecosistemul cloud al companiei.

Este un efort prin care Microsoft vrea să devanseze Apple și Google, care au lansat recent dispozitive mobile premium.

Surface Book, cu un ecran cu o diagonală de 12,3 inci, este primul laptop produs de Microsoft și a doua categorie de dispozitive destinată companiilor lansată de grup. Prima categorie lansată deja este gama de tablete Surface.

„Odată cu revoluția mobilă și concurența venită din partea Apple și Google, Microsoft era în pericol. Trebuia să devină o companie complet integrată, pentru a crea dispozitive care să îi susțină dezvoltarea în continuare”, a declarat Pat Moorhead, fondatorul companiei de consultanță MoorInsights Strategy.

Laptopul marchează un progres notabil pentru Microsoft, care vrea să crească vânzările de produse software, a adăugat Moorhead.

„Despre asta este vorba. Să atragă mai mulți oameni care utilizează Microsoft 365, OneDrive și Windows 10”, consideră analistul.

La evenimentul de marți, Microsoft a anunțat că a atras peste 10 milioane de utilizatori pentru Windows 10, de la lansarea sistemului de operare la sfârșitul lunii iulie, o lansare monumentală comparativ cu Windows 8, consideră Daniel Ives, analist la FBR Capital Markets.

Directorul general al Microsoft, Satya Nadella, are ca obiectiv obținerea unor venituri de 20 de miliarde de dolari din serviciile cloud, până în iunie 2018, față de 6 miliarde de dolari în acest an.

Nadella speră că dispozitivele premium vor contribui la adoptarea noilor softuri, iar prin comparația directă a Surface Book cu Macbook Pro grupul nu a ascuns acest lucru, susținând că laptopul cu sistemul de operare Windows este cu 50% mai rapid.

„Dispozitivul este un competitor puternic al MacBook și un înlocuitor clar pentru dispozitivele mai voluminoase care funcționează cu Windows”, a declarat J.P. Gownder, analist principal la Forrester Research.

O provocare pentru Nadella este să atragă mai mulți utilizatori de dispozitive mobile cu sistemul Windows 10.

Smartphone-urile Lumia 950 cu ecrane de 5,2 inci și Lumia 950 XL cu ecrane de 5,7 inci sunt un efort în această direcție.

Microsoft este al treilea mare producător de smartphone-uri din SUA, după Apple și Google, potrivit companiei de analiză a pieței IDC.

„Noile telefoane Lumia măcar aduc Microsoft în dialog cu consumatorii”, a spus Ives, el adăugând că va fi un drum lung pentru Nadella în încercarea de a ajunge din urmă companiile concurente.

Acțiunile Microsoft au închis marți în urcare cu 0,3%, iar cele ale Apple cu 0,5%. Titlurile Microsoft au urcat în ultimele trei luni cu 5,2%, având o evoluție mai bună decât cele ale Apple și indicele Dow Jones, care au scăzut.