Compania Facebook a fost avertizată în urmă cu un an că tinerii vor abandona site-ul de socializare într-un număr tot mai mare. Facebook a preferat să nu mai vorbească despre proporția tinerilor care vizitează rețeaua pentru a nu-i mai alarma pe investitori. Chiar dacă problema a fost ignorată și Facebook s-a concentrat asupra veniturilor din publicitate, care au crescut, Mark Zuckerberg este tot mai preocupat în prezent de tinerii de pe rețeaua socială, a declarat Tero Kuittinen, director al companiei Magid din New York, citat de businessweek.com.
„Analizezi Facebook și spui – „Wow, ceva s-a schimbat în 2014!”, a declarat Kiuttinen. „Dacă tinerii vor folosi tot mai des aplicațiile de mesagerie, cineva va avea de suferit…”.
În rândul celor cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, procentul utilizatorilor a crescut în cazul Twitter cu 2%, la 48%. Pe măsură ce tot mai mulți oameni utilizează Facebook și aplicația sa de mesagerie, baza de utilizatori îmbătrânește. De asemenea, 55% dintre utilizatorii de Facebook Messenger au cel mult 37 de ani. În comparație, în cazul Snapchat, 83% dintre utilizatori au sub 37 de ani. Facebook a dorit să cumpere Snapchat în 2013, pentru suma de 3 miliarde de dolari, dar încercarea sa a eșuat. Vanessa Chan, purtătoarea de cuvânt a Facebook, a refuzat să comenteze studiul realizat de Magid.
Ce vor tinerii de la Facebook
Unul din motivele pentru care tinerii folosesc tot mai rar Facebook ține de neîncrederea față de ce se întâmplă „în culise”. Doar 9% dintre utilizatori au descris rețeaua socială ca fiind „sigură” sau „de încredere”, în timp ce 30% dintre ei au spus că aceste cuvinte descriu mai degrabă Pinterest. Pinterest s-a situat mai bine ca Facebook și la capitolul „distracție”, 40% dintre tineri mizând pe această calitate versus 18%, în cazul rețelei sociale a lui Zuckerberg.
„Facebook a fost integrată atât de puternic în viețile oamenilor, încât renunțarea la rețea va fi lentă”, a mai spus Kuittinen. „Oamenii încep să fie ușor dezamăgiți și vor renunța treptat la Facebook”. Șeful Facebook, Mark Zuckerberg, s-a străduit să diversifice oferta companiei dincolo de aplicația de bază. Zuckerberg a cumpărat Instagram, aplicația de photo-sharing, în 2012 și anul acesta a achiziționat aplicația de mesagerie WhatsApp, pentru fabuloasa sumă de 18 miliarde de dolari.