Prima pagină » IT&C » Câte reclamații primesc Orange, Vodafone și Telekom în România și în cât timp le rezolvă?

Câte reclamații primesc Orange, Vodafone și Telekom în România și în cât timp le rezolvă?

În ce privește reclamațiile făcute de clienți în legătură cu serviciile de acces la internet, operatorii publică o serie de date, ca urmare a unor reguli emise de ANCOM, care creionează într-o oarecare măsură o imagine asupra situației de pe piață.

Câte reclamații au primit în total operatorii? Cifra nu este cunoscută câtă vreme obligațiile de raportare impuse de ANCOM au fost unele extrem de blânde. Companiile nu publică de fapt nici măcar numărul de reclamații la un anume număr de clienți, ci doar o valoare de tipul 0,00x, reprezentând rezultatul împărțirii numărului de reclamații la numărul total de clienți.

Mai exact, operatorii raportează astfel numărul de reclamații primite în trimestrul patru din 2014: Orange – 0,0004; Vodafone – 0,0053; Telekom – 0,0025; RCS&RDS – 0,075. Cum se „traduc” aceste date sau cum ar fi putut cere ANCOM operatorilor să publice aceste date? În ultimul trimestru din anul trecut frecvența reclamațiilor raportată de companii era următoarea: Orange – 4 reclamații la fiecare 10.000 de clienți pentru serviciul de net; Vodafone – 53 de reclamații la 10.000 de clienți de net; Telekom – 25 de reclamații la 10.000 de clienți de net.

RCS&RDS, care nu a publicat pe site încă parametrii de calitate pentru al patrulea trimestru din 2014 – așa cum cere ANCOM, înregistra în trimestrul al treilea un număr de 75 de reclamații la fiecare 1.000 de clienți la serviciul de internet fix și mobil.

Citește continuarea în Ziarul Financiar