Prima pagină » IT&C » Câte școli din mediul rural din România sunt conectate la internet

Câte școli din mediul rural din România sunt conectate la internet

Câte școli din mediul rural din România sunt conectate la internet
În România, 90% dintre școlile din mediul rural au un laborator IT, însă doar jumătate dintre laboratoare sunt conectate la Internet, se arată într-un studiu GfK.

Deși 90% din școlile românești au un laborator IT, doar jumătate dintre acestea sunt conectate la internet, se arată într-un studiu GfK comandat de Orange, derulat în școlile gimnaziale din mediul rural.

„Deși în toate școlile din mediul rural există computere, în doar 75% din școli echipamentele sunt funcționale. De asemenea, studiul a arătat că 63% din profesori au o atitudine deschisă în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii la clasă, deși experiența lor didactică cu materiale educative digitale este foarte redusă, în principal din cauza lipsei de material digital corespunzător (cum ar fi softuri educaționale sau manuale digitale). ÈŠn ceea ce-i privește pe elevi, majoritatea sunt deschiși către noile tehnologii și mulți dintre ei realizează deja activități școlare pe calculatorul de acasă sau de la școală”, se arată într-un comunicat de presă remis joi MEDIAFAX.

Astfel, deși există o infrastructură tehnologică funcțională și o deschidere a profesorilor și a elevilor în ceea ce privește educația digitală, în prezent nu există materiale educative digitale disponibile care să poată fi utilizate în procesul de predare, potrivit studiului.

Având în vedere aceste cifre, Fundația Orange va derula È‹n anul școlar 2016-2017 a unui proiect-pilot de educație digitală pentru ciclul gimnazial în 10 școli de masă din mediul rural.

Proiectul, numit Digitaliada, are ca scop îmbunătățirea performanței școlare a elevilor la unele din cele mai dificile materii cum ar fi matematica și TIC (informatică) prin utilizarea unor metode moderne de predare, È‹n completarea celor tradiționale.

ÈŠn cadrul proiectului-pilot, școlile vor fi dotate cu echipamente pentru folosirea materialelor digitale educative de tipul „È‹nvățare prin joc” pentru clasele V – VIII. Au fost alese matematica și TIC deoarece dezvoltă abilități precum logica și gândirea analitică, esențiale pentru integrarea în era digitală, se precizează în comunicat.

Cele 10 școli participante vor fi alese printr-un apel public, la care se poate înscrie orice unitate școlară cu ciclu gimnazial din mediul rural.