Câte smartphone-uri au abonații din România
În acest an, românii au ajuns să utilizeze, în medie, 1,7 dispozitive de persoană. Este o creștere importantă față de 2012, când media era de un dispozitiv per capita, și față de 2013, când era la 1,6 dispozitive, informează analiza citată. Când vine vorba de folosirea dispozitivelor mobile pentru a cumpăra online, România este peste țări precum Slovacia, Rusia sau Republica Cehă și Ungaria cu un procent de 24%. De asemenea, ei se documentează online în primă fază apoi cumpără offline când vine vorba de polițe de asigurare, alimente sau obiecte de uz casnic.
În acest moment există 7,5 milioane de smartphone-uri, 22,6 milioane de cartele SIM și la operatorii telecom din România sunt active 9,3 milioane de abonamente. Creșterea vânzării de smartphone-uri a dus și la creșterea traficul mobil pe Facebook. Astfel, sunt 2,5 millioane de utilizatori activi, în creștere cu 39% în ultimele șase luni. Aproximativ 7,2 milioane de români au cont pe această rețea socială. Când vine vorba de alte rețele sociale, Instagram are 160.000 de conturi cu 40.000 de utilizatori activi și devansează Twitter la acest capitol, care are aproximativ 26.000 de utilizatori activi. În România, LinkedIn se apropie de 1,5 milioane de conturi deschise și țara noastră ocupă locul 35 în lume în această rețea.
În primele șase luni ale acestui an, numărul total de conexiuni mobile active la Internet a crescut cu 28% până la 14,4 milioane. Odată cu această creștere, care se va manifesta și în 2015, va spori și rata de penetrare a serviciilor de Internet mobil, care la finele lunii iunie se situa la 52,1%, conform cifrelor ANCOM. Utilizatorii de Internet mobil se împart egal în utilizatori de cartele preplătite și cei cu abonamente la operator.
Today’s a mai analizat și modul în care magazinele online sunt pregătite pentru acest avânt spre tehnologie al românilor. Este încă o discrepanță mare între deprinderea oamenilor de a folosi zilnic astfel de dispozitive inteligente și pregătirea de care dau dovadă magazinele în a-și adapta interfața cu utilizatorilor noilor tendințe.
„Foarte puține magazine online investesc serios într-o versiune mobilă, dar și mai puține optimizează periodic site-ul. Când vine vorba de aplicații, un procent foarte mic de magazine apelează la așa ceva. Din ce am observat noi, cei care ar trebui să folosească astfel de aplicații mobile sunt proprietarii de restaurante, hotelurile, dar și magazinele online care se bazează pe achiziții recurente”, a declarat Marius Lăzărescu, director Today’s. „Din experiența noastră, am observat că dacă ții o campanie online activă, dar website-ul are probleme și nu este optimizat pentru mobile, nu reușești să atragi clienți noi și din acest motiv investiția nu se justifică. De multe ori, agențiile elimină dispozitivele mobile din strategia de promovare pentru a cheltui cât mai eficient bugetele, dar asta duce la o pierdere de clienți obișnuiți să navigheze on-the-go, prin dispozitivele mobile”, a mai spus Marius Lăzărescu.