În iunie, cota de piață a ajuns la 6%.
„În primul semestru din 2015 cifra de afaceri pe segmentul smartphone-uri a înregistrat o creștere de peste 40%, în comparatie cu aceeasi perioadă a anului trecut. (…) Întrucât noua gamă de smartphone-uri Huawei a început să fie comercializată doar din luna iunie, cele mai căutate modele au fost două modele lansate anul trecut, respectiv Y530 și P7 (…) Totuși, interesul consumatorilor pentru noile modele P8 și P8lite s-a reflectat în creșterea cotei de piață în luna iunie, la 6%, astfel că estimăm ca în semestrul al doilea acestea să aibă o contribuție importantă la creșterea cifrei de afaceri”, a declarat pentru MEDIAFAX Sorina Măcărescu, country manager Huawei Devices Romania.
Vânzările din a doua parte a anului vor fi susținute și de lansarea de către companie la târgul de tehnologie de la Berlin a smartphone-ului Mate S, cu display de 5,5 inchi și preț recomandat de 649 de euro pentru varianta de 32 de Gb, respectiv de 699 euro pentru cea de 64 Gb.
Anul trecut, Huawei a vândut în România 200.000 de unități, având o cotă de piață de 4,5%. Cifra de afaceri pe segmentul telefoanelor a fost anul trecut de 30 de milioane de dolari.
Huawei este prezentă în România din 2003. Compania are pe plan local produse și servicii destinate operatorilor de telecomunicații și altor companii, dar și smartphone-uri și tablete vândute consumatorilor finali, precum și un centru de servicii.
Măcărescu a precizat că în 2015 categoria de produse destinată consumatorilor finali va reprezenta 25% din cifra de afaceri a companiei, față de 5% în 2010.
Compania chineză are în plan să crească divizia de terminale din România pentru a ajunge, peste trei ani, al treilea jucător de pe piața locală de smartphone-uri, dominată de Samsung.
Huawei România are peste 1.200 de angajați. Numărul salariaților va crește în perioada următoare, ca urmare a dezvoltării activității companiei.