Cercetătorii au descoperit că 16% dintre utilizatorii de internet din SUA folosesc un program ad block. Acest lucru se traduce în 45 milioane MAU (monthly active users – utilizatori activi în fiecare lună), marcând o creștere cu 48% față de al doilea trimestru din 2014.
Cei mai mulți americani care blochează bannerele publicitare de pe site-uri locuiesc în Oregon, iar cei mai puțini în Washington DC.
În Europa, grecii sunt cei mai interesați de blocarea reclamelor afișate pe site-uri. Astfel, 30% dintre aceștia folosesc un asemenea soft, în timp ce slovacii se află la polul opus.
Din cauza utilizatorilor care folosesc programe de tipul Ad Block, companiile au pierdut 21,8 miliarde dolari (19,6 miliarde euro) în prima jumătate a anului 2015.
În timp ce numărul utilizatorilor cu ad blocker în browserul Firefox a crescut de la 34 milioane în 2013 la 48 milioane în 2015, Chrome a înregistrat o creștere de la 44 milioane la 126 milioane.
Vestea bună pentru jucătorii de pe piața publicității este că doar 1,6% dintre utilizatorii de dispozitive mobile folosesc un program de tip ad block, deoarece tehnologia este prost implementată pentru smartphone-uri și tablete, scrie softpedia.com.
50% dintre utilizatori au spus că folosesc un program de blocare a reclamelor deoarece nu vor să-și pună în pericol datele personale, în timp ce 2 din 5 utilizatori consideră că site-urile sunt prea încărcate de asemenea bannere publicitare.