Câți români din mediul urban utilizează televizoare inteligente
Televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute și au cel mai mare grad de adopție.
Următoarele clasate, serviciile de stocare în cloud sunt utilizate de aproape 10% dintre românii din mediul urban, dar procentul crește la 25% pentru cei între 18 și 24 de ani.
Pe locul al treilea în top se situează plățile realizate de pe mobil, însă doar aproximativ 1 din 20 de români din mediul urban realizează plăți „în mișcare”, însă de trei ori mai mulți și-ar dori să o facă. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani.
Rezistența cea mai mare în utilizare este întâlnită tot în rândul plăților de pe mobil (18%), dar și în rândul autentificării biometrice (18%). Puțin peste două procente au folosit până în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea.
După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este smartwatch. În rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este sub 2%. Totuși, 34% dintre cei chestionați și-ar dori un astfel de dispozitiv.
„Ceasurile inteligente și accesoriile pentru fitness și sport au crescut în importanță în România în utlimele luni, drept urmare începând din aprilie 2015 am început monitorizarea vânzărilor lor lunar în panelul nostru de retail. Desigur, piața este încă la început și există potențial de dezvoltare pe toate canalele de vânzare”, a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service.
Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 573 de respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie – 15 mai. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de +/-3%.
GfK România este prezentă pe piața din România de peste 14 ani. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences.