Ce s-a întâmplat cu veniturile Orange în trimestrul al doilea

Publicat: 28 07. 2015, 11:03

„Veniturile din România au urcat cu 6,4% în trimestrul al doilea, susținute de avansul serviciilor mobile și într-o măsură mai redusă de creșterea vânzărilor de dispozitive mobile și de servicii de televiziune fixă”, se arată într-un raport al grupului francez Orange.

La finele lunii iunie, Orange avea în România 10,205 milioane de clienți, în scădere, atât față de 10,531 milioane de clienți în decembrie, cât și față de 10,365 la sfârșitul lunii martie.

Venitul mediu anualizat pe utilizator (ARPU) al Orange în România s-a situat la 6,2 euro în trimestrul al doilea, față de 6 euro în primele trei luni ale anului și 6,2 euro în ultimul trimestru al anului precedent. În trimestrul al doilea din 2015, ARPU s-a situat la 6,4 euro.

La 30 iunie, 95% din populația urbană și 67% din populația totală a țării avea acces la serviciile 4G ale Orange, cu cele mai mari viteze de download din România, atât în interiorul cât și în exteriorul clădirilor, conform testelor derulate de ANCOM, se arată într-un comunicat al Orange România.

În trimestrul al doilea, folosirea internetului mobil a continuat să se intensifice, notează Orange.

Traficul de date mobile în rețea este cu 112% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii vânzării de tablete și de smartphone-uri, precum și datorită serviciilor 4G, tot mai atractive pentru clienți. Numărul de smartphone-uri compatibile 4G vândute în primul semestru al acestui an a crescut de aproape trei ori comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar numărul de tablete 4G vândute de 4,5 ori.

Din totalul de telefoane folosite în rețea unul din două este smartphone, procentul acestora în bază fiind cu 8,6% mai mare comparativ cu același semestru al anului trecut. În mai puțin de un an de la lansarea serviciilor de internet 4G+, portofoliul de smartphone-uri compatibile 4G+ a ajuns la zece produse.

„Și în perioada următoare, vom investi susținut prin strategia noastră Essentials2020, pentru a continua să oferim servicii digitale inovatoare și conectivitate cu tot ce este esențial pentru clienți, prin intermediul unei experiențe incomparabile”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.

Orange TV a continuat să atragă clienți noi, numărând peste 221.000 de abonați la finalul primului semestru, cu 31.000 mai mulți față de 31 martie 2015. Aplicatia Orange TV Go a inregistrat peste 1,3 milioane de descărcari sau actualizări pentru smartphone și tabletă.

Orange România este cel mai mare operator local de telefonie mobilă. Principalii concurenți ai companiei sunt Vodafone România și Telekom România.