Prima pagină » IT&C » Ce s-a întâmplat cu veniturile Telekom România în primul semestru al acestui an

Ce s-a întâmplat cu veniturile Telekom România în primul semestru al acestui an

Ce s-a întâmplat cu veniturile Telekom România în primul semestru al acestui an
Veniturile Telekom în România au scăzut cu 4,2% în primul semestru, de la 503 milioane euro în primele șase luni ale anului trecut la 482 milioane euro în același interval din acest an, evoluția negativă fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor, în trimestrul doi din 2014.

Veniturile din trimestrul al doilea s-au situat la 241 milioane de euro, în stagnare raportat la aceeași perioadă a anului anterior, dar și față de primele trei luni ale acestui an, potrivit raportului financiar publicat, joi, de grupul german Deutsche Telekom.

„România a înregistrat scădere a veniturilor, cea mai mare parte fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor”, se arată în raportul grupului german.

Profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor și amortizărilor) obținut din operațiunile din România a coborât în primul semestru cu 23,5%, de la 136 milioane euro în ianuarie-iunie anul trecut la 104 milioane euro în intervalul similar din acest an.

În trimestrul al doilea, câștigul EBITDA a scăzut cu 30% comparativ cu perioada similară de anul trecut, de la 70 milioane euro la 49 milioane euro.

Grupul german a înregistrat în România o scădere ușoară a numărului de abonați pe segmentul telefoniei mobile, cu 0,5% față de iunie anul trecut, de la 6,046 milioane de clienți la 6,015 milioane de clienți. La finele lunii martie, operațiunile din România aveau 6,008 milioane de clienți de telefonie mobilă, iar în decembrie 6,047 milioane de clienți.

Numărul de clienți pe telefonie fixă a scăzut la 2,153 milioane la finele lunii iunie, cu 6,7% comparativ cu aceeași lună a anului trecut și cu 3,8% raportat la decembrie. Numărul de clienți a fost, de asemenea, mai mare în luna martie a acestui an, cînd se situa la 2,189 milioane.

Telekom a scăzut și pe serviciile de broadband, unde a ajuns la 1,186 milioane de clienți, în scădere cu 1,1% față de decembrie și cu 1,2% raportat la iunie anul trecut. Comparativ cu luna martie a acestui an, scăderea a fost de 0,5%.

Datele publicate de grupul german pentru România nu includ operațiunile GTS Central Europe pe piața locală. Deutsche Telekom a finalizat în iunie anul trecut achiziția companiei poloneze de servicii de telecomunicații pentru companii GTS Central Europe, cu operațiuni și în România.

Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial. Grupul german furnizează produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții IT&C pentru clienți din mediul de business.

În luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acoperă operațiunile fixe, și Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobilă, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom și Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului „Telekom” al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul pentru Societatea Informațională – 45,99%.

Telekom Romania Mobile Communications (fosul Cosmote România) are ca acționari Cosmote Group, parte a OTE Group – 70% și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) – 30%.

Autor