Prima pagină » IT&C » Ce se întâmplă cu adolescenții care petrec prea mult timp în fața calculatorului

Ce se întâmplă cu adolescenții care petrec prea mult timp în fața calculatorului

Ce se întâmplă cu adolescenții care petrec prea mult timp în fața calculatorului
Adolescenții care petrec o oră suplimentară în fiecare zi navigând pe internet, privind la televizor sau jucându-se pe computer obțin la examene note mai mici cu până la două puncte față de cele primite de colegii lor care își petrec timpul liber într-o altă manieră, potrivit unui studiu recent.

În cadrul acestui studiu, realizat pe un eșantion de peste 800 de elevi cu vârstele cuprinse între 14 și 15 ani, cercetătorii de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie au descoperit, de asemenea, că activitățile fizice nu au niciun efect asupra performanțelor școlare, informează Reuters.

Întrucât acest studiu a fost o cercetare prospectivă, în care oamenii de știință i-au monitorizat pe elevi de-a lungul timpului, pentru a descoperi felul în care diferite tipuri de comportament influențează performanțele școlare, cercetătorii britanici spun că au ajuns la o concluzie pe care ei o consideră rezonabilă – timpul petrecut în fața ecranelor moderne determină o scădere a notelor obținute la examene.

„Am făcut aceste analize doar asupra elevilor de clasa a X-a, însă monitorizarea noastră reprezintă cel mai probabil o «radiografie» exactă a comportamentului obișnuit al participanților, iar din acest motiv ni se pare rezonabil să sugerăm că timpul suplimentar petrecut în fața ecranelor ar putea influența negativ notele primite de adolescenți”, a declarat Kirsten Corder de la Centre for Diet and Activity Research din cadrul Universității Cambridge, coautoare a studiului.

Studiul cercetătorilor britanici, publicat în International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, a descoperit că timpul mediu petrecut de adolescenți în fața ecranelor moderne în fiecare zi este de patru ore.

O oră suplimentară petrecută în fața televizorului sau pe internet la vârsta de 14 ani și jumătate a fost asociată cu obținerea, la vârsta de 16 ani, unor note care sunt mai mici cu două puncte. Pentru două ore suplimentare, notele au fost mai mici cu patru puncte.

În mod deloc surprinzător, rezultatele studiului au arătat că elevii care, după efectuarea temelor zilnice, obișnuiesc să citească sau se pregătesc în mod suplimentar la diverse materii, timp de o oră pe zi, obțin note care sunt în medie cu 4-5 puncte mai mari decât colegii lor care nu fac acest lucru.

Potrivit cercetătorilor britanici, va fi nevoie de o serie de studii suplimentare pentru a confirma efectele evidențiate de acest studiu, însă ei i-au sfătuit pe părinții care sunt îngrijorați de notele slabe obținute de copiii lor să limiteze timpul petrecut de aceștia în fiecare zi în fața ecranelor moderne.

Într-o analiză diferențiată în funcție de tipurile de activități ce implică folosirea unor dispozitive cu ecrane moderne, autorii studiului au descoperit că privitul la televizor a generat cele mai dăunătoare efecte asupra performanțelor școlare.