Prima pagină » IT&C » Cea mai importantă schimbare făcută de Google. De ce a fost criticată compania în ultimii ani

Cea mai importantă schimbare făcută de Google. De ce a fost criticată compania în ultimii ani

Cea mai importantă schimbare făcută de Google. De ce a fost criticată compania în ultimii ani
Gigantul american își va schimba modul în care afișază căutările astfel încât "să ajute paginile cu conținut de calitate să urce în clasamentul rezultatelor și cele care propagă știri false să apară mai jos", a anunțat un reprezentant al companiei pe blogul Google.

Această schimbare vizează prevenirea unor probleme cum ar fi rezultatele legate de negarea/inexistența Holocaustului, care în decembrie 2016 apăreau foarte sus după căutare. Articolul cu pricina care nega existența Holocaustului apărea pe un site al unui neo-nazist.

Google a fost criticată în ultimele luni fiindca în rezultatele căutarii au figurat foarte sus articole ce promovau teorii ale conspirației și conțineau o multime de informații false. Motorul de căutare se bazează pe algoritmi care au fost îmbunătățiți  în ultimii ani, dar are probleme in a diferenția știrile de pe site-uri cu renume bun, față de cele de pe site-uri îndoielnice.

Astfel Google a spus că a angajat o echipă de „evaluatori” să evalueze calitatea rezultatelor căutărilor și a spus că și-a adaptat algoritmul pentru a promova paginile cu reputație bună, cum ar fi surse de știri sau site-uri guvernamentale. De asemenea, noua funcție va permite oamenilor să semnaleze conținutul inexact, înșelător sau violent.

Google a pornit în 2015 Digital News Initiative, un proiect menit să susțină publicațiile și jurnalismul de calitate. „Google și publicațiile media au multe lucruri în comun și am pornit o discuție despre cum putem coopera și lucra împreună. Ne-am gândit cum am putea ajuta industria de știri pentru a face față tranziției către digital”, povestește Eero Korhonen, head of strategic relationships, news & publishers în regiunea EMEA al Google. În cadrul  proiectului s-a dezvoltat și un fond de finanțare a proiectelor jurnalistice inovatoare. Astfel, compania s-a angajat să finanțeze industria media europeană cu 150 de milioane de euro, timp de trei ani.

Citește în continuare în Business Magazin.

Autor