Această schimbare vizează prevenirea unor probleme cum ar fi rezultatele legate de negarea/inexistența Holocaustului, care în decembrie 2016 apăreau foarte sus după căutare. Articolul cu pricina care nega existența Holocaustului apărea pe un site al unui neo-nazist.
Google a fost criticată în ultimele luni fiindca în rezultatele căutarii au figurat foarte sus articole ce promovau teorii ale conspirației și conțineau o multime de informații false. Motorul de căutare se bazează pe algoritmi care au fost îmbunătățiți în ultimii ani, dar are probleme in a diferenția știrile de pe site-uri cu renume bun, față de cele de pe site-uri îndoielnice.
Astfel Google a spus că a angajat o echipă de „evaluatori” să evalueze calitatea rezultatelor căutărilor și a spus că și-a adaptat algoritmul pentru a promova paginile cu reputație bună, cum ar fi surse de știri sau site-uri guvernamentale. De asemenea, noua funcție va permite oamenilor să semnaleze conținutul inexact, înșelător sau violent.
Google a pornit în 2015 Digital News Initiative, un proiect menit să susțină publicațiile și jurnalismul de calitate. „Google și publicațiile media au multe lucruri în comun și am pornit o discuție despre cum putem coopera și lucra împreună. Ne-am gândit cum am putea ajuta industria de știri pentru a face față tranziției către digital”, povestește Eero Korhonen, head of strategic relationships, news & publishers în regiunea EMEA al Google. În cadrul proiectului s-a dezvoltat și un fond de finanțare a proiectelor jurnalistice inovatoare. Astfel, compania s-a angajat să finanțeze industria media europeană cu 150 de milioane de euro, timp de trei ani.
Citește în continuare în Business Magazin.