Prima pagină » IT&C » CES 2014: Automobile „smart”, televizoare tot mai mari, gadget-uri diverse, accesorii și drone

CES 2014: Automobile „smart”, televizoare tot mai mari, gadget-uri diverse, accesorii și drone

CES 2014: Automobile
Automobilul "smart" pare să fie principala atracție a CES 2014, cea mai mare expoziție de produse digitale, care aduce, ca în fiecare an, televizoare mai mari și mai performante, gadget-uri și accesorii inovatoare sau pur și simplu excentrice și diverse modele de drone destinate publicului larg.

Automobilul „smart” pare să fie principala atracție a CES 2014, cea mai mare expoziție de produse digitale, care aduce, ca în fiecare an, televizoare mai mari și mai performante, gadget-uri și accesorii inovatoare sau pur și simplu excentrice și diverse modele de drone destinate publicului larg.

Consumer Electronics Show (CES), care se va desfășura în perioada 7-10 ianuarie la Las Vegas, reunește peste 20.000 de produse sau tehnologii prezentate înpremieră către aproximativ 150.000 de vizitatori avizați, din industria IT sau presa de profil.

Dacă expoziția de anul trecut a fost dominată de televizoarele cu rezoluție „Ultra HD” (4K sau UHD) și de electrocasnicele cu WiFi, CES 2014 aduce în prim plan automobilul viitorului, conectat la internet și capabil să ruleze aplicații software asemenea unui smartphone.

General Motors a anunțat la CES că toate modelele Chevrolet de anul viitor vor fi disponibile cu conexiune de date 4G/LTE și magazin de aplicații, ca opțiuni.

Cu așa-numitul Chevrolet AppShop, compania a subliniat că nu are de gând să transforme automobilul într-un smartphone pe patru roți, ci vizează promovarea unor aplicații software utile la drum, fie conducătorului auto, fie pasagerilor.

GM a dat ca exemplu aplicații meteo, de radio sau un software care prezintă în detaliu starea automobilului și permite programarea rapidă a unei vizite la service.

În același timp, Google a lansat un parteneriat cu General Motors, Audi, Honda, Hyundai și producătorul de cipuri grafice Nvidia pentru introducerea sistemului de operare Android în automobil încă din acest an.

Așa-numita Open Auto Alliance vizează să aducă în mașină o gamă largă de aplicații Android, pe o platformă software omogenă, ușor de utilizat.

Participarea GM și Volkswagen, proprietarul Audi, la acest proiect subliniază importanța evoluției automobilului în era digitală, iar investițiile masive din trecut ale Google în tehnologii care permit funcționarea autonomă a mașinii ar putea da roade în eventuale aplicații pentru noua platformă.

Deși nu sunt prezente la CES, Apple și Microsoft au făcut de asemenea primii pași în industria auto. Producătorul iPhone a lansat anul trecut un parteneriat cu Honda prin care vizează integrarea strânsă a dispozitivelor iOS cu panoul de bord al automobilului, iar Microsoft are un parteneriat cu Ford.

Televizoarele, atracția tradițională la CES încă de la prima ediție, din 1967, sunt prezente în număr mare și la expoziția din 2014, aducând inovații mai degrabă conservatoare.

Cea mai curajoasă abordare pare să vină de la producătorul sud-coreean LG, care a anunțat că 70% din modelele de televizoare din 2014 vor fi echipate cu sistemul de operare webOS. Platforma software de la Palm, practic dispărută după ascensiunea iPhone și Android, caută să învie astfel pe ecranul mare din sufragerie.

LG promite că, spre deosebire de smart TV-urile disponibile în prezent pe piață, modelele cu webOS vor aduce o experiență de utilizare mai simplă și mai fluidă, cu un magazin bogat de aplicații și acces la rețele de socializare.

Atât LG, cât și Samsung vin la CES 2014 cu câte un model cu diagonala de 267 centimetri, cu rezoluție 4K, sau UltraHD, și raport de aspect 21:9.

Ambele companii sud-coreene vor prezenta și modele OLED cu ecran curbat sau flexibil, care se poate ajusta în funcție de situație.

Companiile japoneze nu se lasă mai prejos. Sony, Sharp, Toshina și Panasonic vor expune de asemenea televizoare UltraHD, cu funcții software inteligente.

Rivalitatea tradițională dintre Japonia și Coreea de Sud ar putea fi perturbată în acest an de producătorii chinezi. HiSense și TCL Corp., din China, sunt prezente la CES cu televizoare 4K, prezentând noua rezoluție drept o soluție deja comună, disponibilă publicului larg.

Aparatele de zbor teleghidate, denumite petențios drone după termenul devenit popular în urma utilizării în apărare, sunt pe cale să pătrundă în mainstream, CES 2014 aducând primele modele accesibile ca preț publicului larg.

Astfel, producătorul de drone DJI prezintă la Las Vegas un octocopter capabil să transporte pe calea aerului, timp de până la 15 minute, un aparat foto profesional Canon 5D.

Parrot și AR.Drone au adus la CES două modele de drone de jucărie care pot fi controlate printr-o aplicație de smartphone, cu promisiunea că prețul gadget-urilor va fi mai puțin piperat față de modelele mai vechi.

În zona accesoriilor digitale, un producător de ceasuri inteligente prezintă la CES un smartwatch creat de un fost designer Vertu, iar o companie din SUA a lansat o brățară conectată la iPhone, cu senzor ultraviolet care măsoară riscul de arsuri cauzate de soare.

Un start-up din Franța a venit la Las Vegas cu periuța de dinți inteligentă, care promite să studieze igiena dentară a utilizatorului, iar un producător american de accesorii de bucătărie prezintă o oală „smart”, conectată la rețeaua WiFi, cu aplicație de setări pe smartphone.

Autor