„În urmă cu un an, în T3 2013, Samsung și Apple au acumulat 48% din livrările globale de smartphone-uri. Chiar dacă T3 2014 a fost impresionant, cota de piață a celor două companii s-a diminuat la 38%. Trendul va continua și se datorează calității tot mai bune a telefoanelor mobile din China. De fapt, șase din cei zece vânzători globali de smartphone-uri în T3 2014 sunt din această țară”.
Samsung a păstrat o cotă de piață globală rezonabilă, însumând 25% din livrările de smartphone-uri din T3 2014. Totuși, cota a scăzut cu 9% față de vârful de 34%, înregistrat în același trimestru al anului anterior. În ciuda îmbunătățirii cotei de piață în China, în trimestrul trecut, Samsung s-a situat în spatele Xiaomi. Pe de altă parte, Samsung a pierdut teren în SUA și India. Între timp, Apple – susținut de cererea în creștere pentru iPhone 6 și 6 Plus – s-a bucurat de o cotă de piață de 13% și livrări semnificative la finele trimestrului. Pe locul trei, s-a situat Xiaomi, cu o cotă de piață de 6%, urmat de Lenovo, cu 5% și Huawei, cu aceeași cotă.
„A fost un trimestru excelent pentru Xiaomi, care și-a extins dominația în China, începând cu trimestrul trei. Mai mult, Xiaomi a devenit al treilea vânzător global de telefoane și a înregistrat creșteri chiar și în afara Chinei, în Taiwan, Singapore, Malaezia și India. Lenovo s-a bucurat de un trimestru bun și a câștigat teren în SUA. La rândul său, Huawei reprezintă un producător de telefoane mobile cu aspirații globale și un potențial real de creștere”, explică Rushabh Doshi, Canalys Research Analyst.