Prima pagină » IT&C » CNBC: În Europa se intensifică un război al prețurilor serviciilor 4G

CNBC: În Europa se intensifică un război al prețurilor serviciilor 4G

CNBC: În Europa se intensifică un război al prețurilor serviciilor 4G
Concurența dintre companiile de telecomunicații pentru atragerea și păstrarea clienților se intensifică cu oferte de furnizare a serviciilor 4G fără costuri suplimentare, ultimul anunț în acest sens fiind făcut luni de operatorul francez Bouygues, relatează CNBC.

Concurența dintre companiile de telecomunicații pentru atragerea și păstrarea clienților se intensifică cu oferte de furnizare a serviciilor 4G fără costuri suplimentare, ultimul anunț în acest sens fiind făcut luni de operatorul francez Bouygues, relatează CNBC.

Bouygues a luat decizia să ofere pe piața franceză servicii 4G fără tarife suplimentare la doar o săptămână după un anunț similar al furnizorului concurent Iliad.

Deciziile pun presiune pe alți operatori din Franța, Orange și Vivendi, să le urmeze exemplul și semnalează o concurență tot mai intensă în sectorul telecomunicațiilor mobile, unde companiile care se luptă cu declinul veniturilor acționează agresiv pentru a se diferenția de companiile rivale.

Serviciile 4G, care oferă conectare la Internet mobil de mare viteză, au devenit un subiect major de interes atât pentru companii cât și pentru utilizatori, consideră Daniel Gleeson, analist la IHS Global Insight.

Gleeson consideră că pot fi câștigați bani din 4G, dar mulți operatori europeni care au decis să își taxeze suplimentar clienții pentru aceste servicii au abordat domeniul într-o manieră greșită.

„Taxarea suplimentară a serviciilor 4G pare logică, dar de fapt îndepărtează utilizatorii. Mai ales într-o regiune unde clienții sunt foarte atenți la prețuri, cum este Europa, costul suplimentar nu are sens”, a spus Gleeson într-o emisiune a CNBC.

În opinia sa, operatorii americani au adoptat o abordare mai logică pentru lansarea rețelelor 4G.

„În loc să crească prețurile pentru 4G, operatorii americani s-au bazat pe creșterea traficului de date, odată cu viteza mai mare a Internetului, pentru obținerea de venituri suplimentare menite să acopere investițiile. Este o manieră mai logică și mai prietenoasă față de clienți”, a explicat analistul.

Comentariile sale au avut loc în timp ce surse apropiate situației, citate în weekend-ul trecut de Daily Telegraph, au declarat că planurile de eliminare a tarifelor de roaming în Uniunea Europeană până în 2016 ar putea fi amânate cu trei ani.

Comisia Europeană ar fi vrut ca proiectul să devină lege înainte de alegerile europarlamentare de anul viitor, dar faptul a devenit improbabil, potrivit publicației britanice.

Operatorii de telecomunicații se opun cu vehemență eliminării tarifelor de roaming, întrucât le-ar fi afectate profiturile deja în scădere.

Gleeson consideră că amânarea „ar modifica jocul” dar nu într-o mare măsură, având în vedere că există deja operatori care încearcă să reducă în avans unele tarife de roaming, pentru a obține un avantaj competitiv.