Prima pagină » IT&C » Coinventatorul Swatch: Ceasurile elvețiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch

Coinventatorul Swatch: Ceasurile elvețiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch

Coinventatorul Swatch: Ceasurile elvețiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch
Coinventatorul Swatch: Ceasurile elvețiene intră în era glaciară, după lansarea Apple Watch

Vânzările de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unități pe an, în primii câțiva ani, a spus Mock într-un interviu.

Elveția a exportat 28,6 milioane de ceasuri în 2014.

Apple Watch va intra pe piață în aprilie la prețuri de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc și 10.000 de dolari în cazul versiunii high-end, a anunțat luni compania, într-un eveniment organizat la San Francisco.

„Apple va reuși rapid. Va pune multă presiune pe industria tradițională de ceasuri și locurile de muncă din Elveția”, a spus Mock.

Apple atacă industria elvețiană a ceasurilor de 38 de miliarde de dolari, după ce a schimbat configurația piețelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes și a erodat dominația Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile.

În timp ce unele branduri elvețiene precum Tissot, TAG Heuer și Montblanc testează piața smartwatch-urilor, industria în ansamblul ei a subestimat pericolul, consideră Mock.

„Orice produs cu un preț cuprins între 500 și 1.000 de franci este într-un real pericol. Mă aștept ca era glaciară să vină peste noi”, a avertizat Mock.

Peste jumătate din veniturile generate de vânzările mondiale de ceasuri sunt obținute de Elveția, chiar dacă produce doar o mică parte din ceasurile comercializate la nivel global, a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel

Apple urmărește probabil să ajungă într-o poziție similară, potrivit lui Mock, care lucrează la compania de consultanță Creaholic, pe care a fondat-o în 1986.

Sintagna „Swiss Made” a devenit sinonimă cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elveției nu este imună la pericole. Un exemplu este faptul că 60.000 de locuri de muncă au dispărut în anii ”70 și ”80, când producătorii elvețieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu bateriii cu cuarz, livrate de producători japonezi precum Seiko.

Succesul ceasurilor de plastic Swatch a ajutat la revigoarea industriei elvețiene.

„Ca și în industria auto, ceasurile de lux sunt cumpărate pentru a reflecta bunăstarea. Revoluția digitală nu a redus cererea pentru ceasurile mecanice de lux”, a spus însă Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence.

În cel mai rău caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producător de ceasuri din Elveția, cu 6%, potrivit analiștilor.

Cele 18 branduri ale companiei Swatch au prețuri care ajung la peste 100.000 de dolari în cazul mărcilor Breguet și Blancpain.

Producători de top precum Rolex și Patek Philippe nu au anunțat planuri de producere de smartwatch-uri, dar trei companii listate la bursă care fabrică ceasuri elvețiene pregătesc astfel de dispozitive.

Swatch Group, care fabrică și mărcile Omega și Tissot, a anunțat că va prezenta un smartwatch în acest an. Dispozitivul va comunica prin intermediul unei tehnologii cunoscute ca NFC și va permite efectuarea de plăți mobile, a declarat directorul general al Swatch, Nick Hayek.

TAG Heuer, marcă elvețiană deținută de grupul francez LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, urmează să lanseze înainte de sfârșitul acestui an un smartwatch cu funcții GPS și de monitorizare a sănătății. Cu toate acestea, produsul nu va fi fabricat în Elveția, întrucât compania are nevoie de parteneri străini pentru producerea tehnologiei, a explicat șeful diviziei de ceasuri a LVMH.

Montblanc, companie deținută de Financiere Richemont, a anunțat că va începe în iunie să comercializeze ceasuri numite e-Strap. Dispozitivul va monitoriza activitățile purtătorului și poate ajuta la găsirea telefonului mobil al utilizatorului, prin intermediul tehnologiei Bluetooth.

Apple a prezentat luni Apple Watch, primul produs nou al companiei din ultimii cinci ani, un dispozitiv destinat să facă informațiile disponibile la încheietura mâinii și care deschide larg calea dezvoltării pieței tehnologiei produselor purtabile.

Ceasul are o față care poate fi personalizată și o baterie cu o durată de funcționare de 18 ore, în condiții normale de utilizare, a declarat directorul general al Apple, Tim Cook, la evenimentul de prezentare organizat la San Francisco. Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie și va ajunge la cumpărătorii din 9 țări pe 24 aprilie.