Compania Apple a fost dată în judecată pentru iWatch, chiar dacă smartwatch-ul companiei nu se numește așa
This browser does not support the video element.
Utilizatorii care dau căutare pe Google tastând iWatch este probabil să obțină în capul listei de rezultate o reclamă pentru Apple Watch, în condițiile în care compania americană plătește Google pentru publicitate astfel încât să nu piardă posibili clienți care au căutat produsul după un nume incorect.
Probendi, o companie irlandeză de software cu sediul în Dublin, care deține marca iWatch în Europa, speră că Apple va plăti mult mai mult pentru o astfel de promovare decât o face în prezent și a intentat o acțiune în regim de urgență, pe 26 iunie, la un tribunal din Milano, protestând pentru faptul că Apple se folosește de numele iWatch în reclame.
„Apple s-a folosit în mod sistematic de numele iWatch în motorul de căutare Google, pentru a direcționa clienții către site-ul propriu, promovând astfel Apple Watch”, se arată în documente.
De-a lungul timpului, multe companii, între care American Airlines, Geico și Rosetta Stone, au încercat să dea în judecată Google sau companiile furnizoare de publicitate, în probleme legate de mărci, dar deseori nu au avut succes.
Politica Google pentru serviciul de publicitate stipulează evaluarea reclamațiilor caz cu caz, fiind posibil să fie impuse unele restricții, a declarat Giacomo Bonelli, avocat al Probendi. Bonelli a arătat că Apple nu a răspuns niciodată solicitărilor și obiecțiilor Probendi, în timp ce Google a replicat să nu este răspunzătoare pentru linkuri.
Reprezentanții Apple și ai Google au refuzat să comenteze.
Co-fondatorul companiei irlandeze, Daniele Di Salvo, a declarat anul trecut pentru Bloomberg că Probendi a avertizat Apple să nu folosească denumirea iWatch. Di Salvo a spus atunci că Probendi lucrează la un smartwatch propriu care va fi mai ieftin decât Apple Watch, va funcționa cu sistemul Android și se va numi iWatch. În prezent, proiectul este „în standby”, a precizat el.
Un audit comandat de Probendi și realizat de Barzano & Zanardo, firmă specializată în dispute legate de copyright, a evaluat marca iWatch la 87 de milioane de euro, potrivit unor persoane apropiate situației.
În 2012, Apple a plătit 60 de milioane de dolari pentru închiderea unui litigiu în China referitor la dreptul de a folosi numele iPad.
O audiere în cazul iWatch a fost programată pe 11 noiembrie.