Totuși, majoritatea site-urilor cu componentă de magazin online nu sunt „relevante pentru industrie”.„Este o estimare (cifra de 5.000 – n.r.), nu este certitudine. Eu am stat de vorbă cu cel puțin două companii care fac crawling pe web vizavi de site-uri care oferă opțiunea de >, teoretic magazine online, iar ei au găsit aproximativ 20.000 de URL-uri. Deci se poate spune și că România are aproximativ 20.000 de magazine online, dar este foarte posibil ca majoritatea lor să fie la nivelul la care vând trei produse pe săptămână și atunci nu sunt relevante pentru industrie”, a spus Radu.
Fondatorul GpeC a spus și că, din cele 5.000 de magazine „relevante”, 1.173 sunt înrolate în sistemul 3D Secure, care este un protocol sigur de autentificare și un sistem antifraudă susținut de VISA și MasterCard.
Folosirea acestui sistem permite creșterea securității tranzacțiilor online, prin solicitarea unei parole la fiecare plată online. În caz de pierdere sau furt, cardul înrolat la 3D Secure, nu poate fi folosit de terțe persoane pentru cumpărături online.
La conferința Gândul e-Commerce au fost prezenți ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informațională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Lucia CIUCĂ – Director Comunicare și Marketing, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Președinte, ANPC; Octavian BADESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Adrian ZANFIR – Digital Marketing Manager, F64 Studio și Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.