Prima pagină » IT&C » Cosmote și Romtelecom dispar

Cosmote și Romtelecom dispar

Cosmote și Romtelecom dispar
Operatorii Cosmote și Romtelecom vor trece din această toamnă la brandurile T-Mobile, respectiv T-Home

Operatorii Cosmote și Romtelecom, care împreună formează cel mai mare grup de telecomunicații de pe piața din România, vor trece din această toamnă la brandurile T-Mobile, respectiv T-Home ale Deutsche Telekom, după ce gigantul german și-a impus astăzi punctul de vedere la Adunarea generală extraordinară a grupului elen OTE.

„În cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor a fost aprobată, cu majoritate de voturi, încheierea unui acord de licențiere între Deutsche Telekom și companiile afiliate ale OTE, Cosmote România și Romtelecom”, potrivit unui anunț publicat de grupul elen, care nu oferă detalii despre contract, scrie ZF.

 

Rebrandingul Romtelecom, dar în special cel al Cosmote România a fost o decizie votată probabil cel puțin cu o strângere de inimă de Michael Tsamaz – președinte și CEO – și întreaga echipă de manageri greci de la OTE – având în vedere că acesta este un brand creat și dezvoltat de grup, și care a fost utilizat pentru expansiunea regională a grupului și la relansarea operațiunilor de telefonie mobilă din România din decembrie 2005. Renunțarea la brandul Cosmote are probabil și o componentă financiară – companiile din România nu vor mai plăti către Atena pentru dreptul de a folosi brandurile OTE ci către Bonn, pentru mărcile nemților.

Grupul OTE a obținut în 1998 o licență de telefonie mobilă în România și a lansat serviciile doi ani mai târziu, în mai 2000, sub brandul Cosmorom însă în 2005 compania – coordonată de echipa de la Romtelecom – avea mai puțin de 100.000 de clienți și era aproape de faliment. Grupul de telefonie mobilă Cosmote (parte a OTE) a preluat însă conducerea Cosmorom și a relansat operațiunile de pe piața locală sub brandul Cosmote pe 6 decembrie 2005.

Clienții celor doi operatori nu vor fi afectați, însă, de această schimbare.

 

Autor