BuzzFeed News raportează că „zeci” de angajați Facebook au creat o sarcină neoficială pentru a aborda problema.
BuzzFeed a citat un membru al grupului operativ, care a vrut să rămână anonim pentru a nu-și pierde locul lor de muncă. „[Mark Zuckerberg] știe, iar noi de la de la companie știm, că știrile false s-au răspândit pe platforma noastră pe parcursul întregii campanii electorale”, a declarat sursa.
Facebook nu a răspuns solicitării BBC de a comenta informațiile publicate de BuzzFeed. Între timp, Google a anunțat luni ca va face mai mult pentru a preveni site-urile de știri false să facă bani din publicitate. La scurt timp după, Facebook pus în parctică în mod explicit o restricție similară privind utilizarea rețelei sale de anunțuri (ad network).
Facebook a negat că un instrument de a selecta știrile false a fost creat înainte de alegeri. Mark Zuckerberg pare să fie din ce în ce mai agitat de sugestia că știrile false au fost o problemă serioasă pe platforma Facebook.
„Din tot conținutul pe Facebook, mai mult de 99% din ceea ce văd oameni este autentic”, a scris Zuckerberg. „Numai o cantitate foarte mică sunt vești false și farse. Farsele care există nu sunt limitate la o perspectivă partizană, sau la politică „. Concluzia lui Zuckerberg este: „În general, acest lucru face extrem de improbabil ca farsele să fi schimbat rezultatul acestor alegeri într-o direcție sau alta.”
Această statistică – 99% – a fost subiectul multor dispute, deoarece se pare că se referă la conținutul de orice fel postat pe Facebook. În luna mai, Facebook a fost criticat vehement după ce s-a afirmat că unii editori care lucrează pe secțiunea de subiecte populare pe Facebook (Trending Topics) eliminau povești care promovau planuri politice conservatoare sau pro-Trump.
Facebook nu este singura platformă acuzată pentru știri false. Google a declarat că va deveni mai sever legat de abuzurile de pe platforma de publicitate AdSense.