Cum arată doodle-ul cu care o fetiță de 11 ani a câștigat concursul „Doodle 4 Google” SUA
Audrey, care locuiește în statul New York, a fost desemnată câștigătoare a ediției din acest an a concursului „Doodle 4 Google”, la care au participat mii de tineri din SUA și care a avut ca temă mediul.
Logoul lui Audrey Zhang – realizat sub forma unui desen – a fost postat, luni, pe google.com, într-o versiune animată.
Această creație este luxuriantă, bogată și completă, a declarat Ryan Germick, liderul artiștilor care fac parte din echipa Google Doodle. „Fiecare frunză (din desenul realizat de Audrey Zhang, n.r.) pare că are viață în ea”, a mai spus el.
De asemenea, este pentru prima dată când Google a animat un logo creat în acest concurs, Ryan Germick precizând că echipa sa nu a realizat inițial cât de dificil va fi „să aducă la viață” acest logo.
Audrey a câștigat în cadrul concursului organizat de Google o bursă școlară în valoare de 30.000 de dolari și o bursă de tehnologie de 50.000 de dolari pentru școala unde învață, Island Trees Middle School din Levittown, New York.
De asemenea, Google a donat o sumă de 20.000 de dolari în numele ei pentru un program al cărui scop este furnizarea de apă curată în toaletele a zece școli din Bangladesh, un stat situat în Asia de Sud.
Audrey, care realizează de asemenea sculpturi și bijuterii, a afirmat: „Dacă nu desenezi, atunci nu poți arăta nimănui cum arată ideile tale”.
Competiții similare pentru a decora pagina Google în momente speciale au fost organizate de-a lungul timpului în peste 30 de țări, între care și România. Astfel, în 2012, Google România a sărbătorit 1 Decembrie cu un logo desenat de Iasmina Maria Răceanu – o elevă de clasa a VIII-a din Suceava, care a câștigat concursul „Doodle 4 Google”, care s-a aflat atunci la prima ediție și a fost dedicat Zilei Naționale a României.
Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afișat pe prima pagină a Google, cel mai celebru motor de căutare la nivel internațional, ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.
Google își schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuși, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărțisorul sau Ziua Națională a României.
În 1998, fondatorii Google Larry și Sergei au participat la festivalul Burning Man din deșertul Nevada. Pentru că au vrut să-și anunțe utilizatorii că vor fi plecați în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neașteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăușă a acestor modificări.
Doi ani mai târziu, în 2000, Larry și Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.
De atunci, Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalități ca Marie Curie, Mahatma Gandhi și personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită țară.
Doodle-urile Google au început ca simple ilustrații, dar în timp acestea au evoluat, ca și tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveștii lui Pinocchio, și doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne („20.000 de leghe sub mări”) și chitara electrică Les Paul.