Noul smartphone, produs de Micromax Informatics, Karbonn Mobiles India și Spice Mobility, este echipat cu un procesor quad core MediaTek și are un ecran de 4,5 inci, relatează Bloomberg.
Prețul relativ scăzut ar putea ajuta Google să-și extindă baza de utilizatori în India, unde majoritatea consumatorilor accesează serviciile de internet prin intermediul telefoanelor mobile, în detrimentul calculatoarelor.
Compania de internet Mozilla, unul dintre principalii rivali ai Google, a lansat luna trecută în India un smartphone bazat pe sistemul de operare Firefox, la un preț de pornire de 33 de dolari.
„Estimăm că India va deveni a doua cea mai mare piață de internet din lume până în 2017, și totul mulțumită serviciilor de telefonie mobilă”, au declarat reprezentanții Google.
Aproape 76% din cei 243 de milioane de utilizatori de servicii de internet din India navigează online cu ajutorul telefoanelor mobile, potrivit unui raport prezentat în iunie de firma de cercetări de piață londoneză We Are Social. Numărul de abonați wi-fi era la finele lunii iulie de 797 milioane, conform datelor autorității de telecomunicații din țara sud asiatică.
Platforma Android One va fi extinsă, până la finele anului, și în alte piețe asiatice, precum Indonezia, Insulele Filipine, Bangladesh, Pakistan și Sri Lanka. Printre firmele cu care Google va colabora pe aceste piețe se numără Panasonic, Acer, Lenovo, HTC și Qualcomm.