Cum încearcă designerii să-i atragă pe iubitorii de tehnologie

Publicat: 18 10. 2016, 12:28
Actualizat: 23 08. 2017, 12:16
Casa Marchesa, spre exemplu, a creat împreună cu IBM o rochie cu leduri aplicate care se colorează în funcție de comentariile utilizatorilor pe Twitter analizate de sistemul de inteligență artificială Watson. Aceasta nu este un produs de masă, dar firmele de tehnologie și casele de modă sau producătorii de îmbrăcăminte încearcă acum să colaboreze pentru a crea articole care să atragă cât mai mulți clienți.  
 
De la firmele din domeniul high-tech, casele de modă învață, printre altele, cum se fac cipuri și baterii subțiri, iar ele la rândul lor își învață partenerii cum se face un produs în mai multe mărimi ori cum trebuie confecționat un articol dotat cu ultimele tehnologii ca să reziste la spălat. Ca urmare a acestei colaborări, firmele high-tech află și cum să creeze produse frumoase, care să atragă clienții pentru care aspectul este important și care sunt dispuși să plătească mai mult pentru ceva care arată bine. 
 
Casa Michael Kors a anunțat recent un parteneriat cu Google, concretizat într-un smartwatch inspirat de modele obișnuite de ceasuri ale sale, care oferă utilizatorilor notificări, hărți și posibilitatea de căutare pe internet pe bază de comandă vocală. Google a mai colaborat pentru producerea de ceasuri inteligente cu Fossil sau Tag Heuer.
 
La rândul său, producătorul american de îmbrăcăminte Levi”s se pregătește să lanseze în 2017 o geacă high-tech pentru bicicliști care le permite acestora să răspundă la apeluri, să trimită mesaje text apăsând pe mânecă ori să se orienteze cu ajutorul hărților Google, partener al firmei pentru acest proiect.