Cum își cumpără vedetele fani pe rețelele de socializare
Pentru că internetul este dominat de Facebook, YouTube și Twitter, statutul unei vedete este dat și de numărul de fani pe care îi are pe rețelele de socializare online. De aceea, tot mai multe persoane cunoscute cumpără fani, urmăritori și vizualizări pe aceste platforme. Este vorba de conturi în spatele cărora nu se află persoane reale, ci programe software sau de conturi fictive create special pentru a fi vândute, potrivit ABC News.
Alte firme oferă vizualizări pe YouTube, foarte importante pentru orice artist din industria muzicală. Cei de la ABC News au ajuns la o astfel de firmă, care susține că a vândut fani pentru conturile lui Paris Hilton și al unei actrițe din serialul „Glee”.
De exemplu, pentru 42 de dolari, o companie sau un utilizator poate cumpăra 5.000 de următori pe Twitter de la site-ul Devumi.com. Noii fani apar într-o perioadă cuprinsă între 3 și 7 zile, pentru a nu apărea suspiciuni. În vară, cântăreața LeAnn Rimes a fost acuzată că a cumpărat urmăritori fictivi pe Twitter după ce numărul acestora a crescut cu 50.000 într-o singură zi, fără ca ea să fi făcut ceva deosebit, pe plan personal sau profesional, în acea perioadă.
Unele rețele de socializare încearcă să combată acest fenomen. În 2012, YouTube a înlăturat peste 2 miliarde de vizualizări fictive, de la clipuri aparținând unor vedete precum Rihanna și Justin Bieber sau companiei Sony.
În ceea ce privește conturile fictive de pe Facebook sau Twitter, acestea pot fi identificate cu ușurință, susțin experții. De exemplu, luăm un caz de pe Twitter. Contul X nu are o descriere, a publicat doar trei mesaje și are doar doi urmăritori. În schimb, acest cont urmărește 500 de alte conturi. Este clar că avem de a face cu un cont fictiv.
Un proprietar de site care vinde urmăritori pe Twitter a declarat pentru ABC News că primește între 100 și 200 de comenzi pe zi, iar compania Twitter nu pare deranjeată de acest lucru. „Nu am intrat niciodată în contact. Nu ne-au căutat”, a declarat el.