Cum se transformă Google în Alphabet. Culisele unei decizii istorice
După aflarea acestei vești uriașe, toată presa internațională și-a pus o singură întrebare: „DE CE?”. Potrivit time.com, Google nu mai este doar o companie care deține cel mai utilizat motor de căutare din lume, ci și-a diversificat afacerile în toate direcțiile.
Google produce mașini autonome, oferă internet cu ajutorul unor baloane uriașe, redefinește conceptul de televiziune, produce smartphone-uri, sisteme de operare și chiar încearcă să „vindece” (mai degrabă să întârzie) moartea.
Google nu a dorit să estimeze când anume vor aduce profit aceste afaceri diversificate. În cel mai bun caz, unele din diviziile Google nu vor deveni niciodată profitabile sau vor produce bani peste zece-douăzeci de ani. În ultimii zece ani, investitorii tehnologici au continuat să „streseze” companiile mari, indiferent de profiturile obținute, considerând că unele din ele nu au o direcție bine stabilită.
De exemplu, unele companii care în trecut păreau de neatins, precum Apple și Microsoft, au fost obligate să negocieze cu investitorii, să le ofere noi perspective. Prin decizia sa, Google PROTEJEAZĂ compania-mamă Alphabet de o asemenea situație incomodă.
În trimestrul fiscal încheiat la 30 iunie 2015, Google a obținut 16,2 miliarde dolari din reclame, în creștere cu 11% de la an la an. Virajul nesigur spre zona dispozitivelor mobile i-a determinat pe analiști să se întrebe încotro se îndreaptă Google.
Pe măsură ce utilizatorii de internet abandonează vechile computere și migrează spre terminalele mobile, rezultatele căutărilor sunt mai greu de valorificat, fie din cauza reducerii dimensiunii ecranului, fie pe seama aplicațiilor folosite acum de unii utilizatori care evită astfel open web-ul. Pe de altă parte, Google este liderul incontestabil pe piața sistemelor de operare pentru dispozitive mobile, cu al său ANDROID, dar nu se poate „culca pe o ureche”.
Nașterea companiei-mamă a Google, Alphabet, va fi analizată în detaliu în următorii ani. În primul rând, noul CEO al Google, Sundar Pichai, va fi liber să se concentreze EXCLUSIV asupra exploziei industriei mobile.
Alphabet va fi nevoită să gândească diferit, dacă vrea să se impună. Pe termen scurt, Google se va transforma în ceea ce a devenit YouTube (și a mers!): o companie în mare parte independentă, cu propriul director executiv, care activează în interiorul unei organizații-mamă.
http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1
„ZIUA Z”: GOOGLE INC. va fi înlocuită de ALPHABET INC. la bursă
Google Inc a format LUNI un nou conglomerat, Alphabet Inc, care urmează să încorporeze unitățile tot mai diversificate de afaceri și de investiții, ce aduc totuși mai puțin profit imediat decât motorul de căutare pe Internet, a anunțat compania luni, relatează MEDIAFAX.
Cofondatorul și directorul general al Google Larry Page a anunțat, într-o postare pe blogul oficial al companiei, că Alphabet este o „colecție de companii”, în care Google este cea mai mare dintre ele.
„Acest nou Google este un pic mai suplu, iar companiile care se află destul de departe de principalele noastre produse de Internet vor face, în schimb, parte din Alphabet”, a scris el.
„În esență, credem că acest lucru ne oferă mai mult spațiu de management, să putem să facem în mod independent lucruri care nu au prea multă legătură între ele”, a adăugat Page.
Google Inc va fi înlocuită de către Alphabet Inc ca societate cotată la bursă. Toate acțiunile vor fi convertite în mod automat la paritatea de unu la unu în acțiuni Alphabet, iar Google va deveni o filială deținută integral.
Alphabet nu este concepută ca marcă de consum, iar fiecare filială va avea propriul director executiv.
Între actualele filiale ale Google se află Google Maps, YouTube, browserul și sistemul de operare Chrome și Android.
Din Alphabet vor face parte, în mod separat, filialele axate asupra sănătății Calico și Life Sciences, alături de Google Ventures, Google Capital, Google X, Google Photos, Google Now și altele.
Pe de altă parte, odată cu transformarea celebrului motor de căutare într-o filială a noii entități, Alphabet va fi condusă de către Larry Page, relatează Le Monde în secțiunea online Pixels.
Noul director general al filialei Google este Sundar Pichai, un tânăr aflat în plină ascensiune și protejatul lui Page. Însărcinat cu sistemul de operare pentru telefoane mobile Android și navigatorul de Internet Crome, Pichai a fost numit în octombrie 2014 vicepreședinte pentru produse. În opinia a numeroși observatori el a devenit numărul doi în companie.
„Sunt foarte norocos să pot conta pe o persoană atât de talentată ca el, care să conducă noul Google”, a scris page pe blogul oficial al Google. „Acest lucru îmi va permite să-mi eliberez din timp”, adaugă cel.
Bloomberg BusinessWeek îl prezenta pe Sundar Pichai, în iunie 2014, ca pe „cel mai puternic om în domeniul mobil”. El era prezentat de către Larry Page ca având „o mare expertiză tehnică, o viziune bună în ceea ce privește produsele și un fler antreprenorial formidabil. Este o combinație rară și ceea ce face din el un mare lider”. Aceste cuvinte ale fondatorului Google rezumă încrederea cadrelor motorului de căutare în acest inginer IT, născut în India în 1972.
După decizia de la sfârșitul lui 2014, Pinchai și-a asumat responsabilitatea unor aplicații-far, ca cercetarea, cartografia (Google Maps), comerțul și anunțurile publicitare, continuând totodată să conducă echipele implicate în Android, Chrome (atât browserul, cât și sistemul de operare) și Google Apps. Este vorba despre tot atâtea sectoare în care noul CEO Google a lucrat deja, la diferite niveluri de responsabilitate, după ce a venit în companie în 2004.
Înainte să vină la Google, Sundar Pichai a lucrat la specialistul în semiconductori Applied Materials și la cabinetul de consultanță McKinsey. El este licențiat al Institutului indian de Tehnologie Kharagpur și totodată titularul unor masterate în științe la Universitatea Stanford și managementul afacerilor la Wharton School de la Universitatea Pennsylvania.