Cum vrea Facebook să pătrundă pe piața cenzurată din China
Reprezentanții rețelei de socializare au refuzat să comenteze sau să nege existența software-ului, dar au transmis, într-o declarație, că alocă timp pentru a înțelege și a învăța mai multe despre China. Încă nu a fost luată o decizie în privința abordării pe care compania o va avea în China, potrivit unei purtătoare de cuvânt.
Sursele citate de New York Times, foști și actuali angajați, au accentuat că, așa cum se întâmplă cu multe piese software la care se lucrează, există posibilitatea ca acesta să nu fie implementat.
Din 2009, singurul mod de a accesa Facebook în China a fost printr-o rețea privată, software-ul fiind constuit în așa fel încât să „păcălească” locația reală, pentru a evita restricțiile locale de internet.
Facebook, care are 1,8 miliarde de utilizatori activi, caută să se extindă pe piețe unde nu a ajuns încă. Pentru zonele în curs de dezvoltare, acest lucru înseamnă experimentarea noilor tehnologii pentru a ajunge în zonele rurale.
Facebook elimină constant conținut din rețea la cererea guvernului și face procesul relativ public printr-un raport anual care detaliază cantitatea și natura cererilor de retragere.
Software-ul gândit de Facebook prespune o a treia instituție, cum ar fi o companie chinezească, care să lucreze cu Facebook, pentru a preveni apariția mesajelor, în primă fază.