Prima pagină » IT&C » De ce programele de adblocking cresc în popularitate

De ce programele de adblocking cresc în popularitate

Programele de adblocking cresc în popularitate. Principalul motiv pentru care se întâmplă acest lucru este acela că publisherii nu le acordă atenție utilizatorilor și călătoriei pe care o fac aceștia pe web.

Google și Facebook fac acest lucru foarte bine și de aceea nu este un accident faptul că reușesc să comercializeze foarte bine audiența pe care o au, a declarat, Carl Jordan, Country Director în Africa de Sud pentru compania The Newsroom, care le oferă publisherilor servicii de monetizare a conținutului. 

În interviul acordat Go4it.ro în cadrul Iceefest 2016, Jordan vorbește despre cât de relevante mai sunt paywall-urile în 2016, conținutul video în care se investește tot mai mult și publicitatea nativă. 

Puteți urmări interviul complet în material video atașat. Pentru cei care nu vorbesc limba engleză, am pregătit mai jos versiunea text a interviului:

Go4it: Poți să ne spui câteva lucruri despre tehnologia The Newsroom?

Carl Jordan: Tehnologia The Newsroom este o platformă pentru jurnalism. Majoritatea tehnologiilor disponibile din piață se concentrează pe partea de reclame. Platforma noastră se concentrează pe călătoria editorială și pe călătoria făcută de consumatorul și le permite publisherilor să aibă mai mult control asupra conținutului afișat, să decidă cum administrează acel conținut furnizat utilizatorilor și cum comercializează acea audiență.

Go4it. Este o perioadă dificilă pentru organizațiile media, deoarece programele de adblocking cresc în popularitate. Ce pot face pentru a depăși această problemă?

Carl Jordan: Principalul motiv pentru care se întâmplă acest lucru este acela că publisherii nu le acordă atenție utilizatorilor și călătoriei pe care o fac aceștia. Google și Facebook fac acest lucru foarte bine și de aceea nu este un accident faptul că reușesc să comercializeze foarte bine audiența pe care o au. Publisherii trebuie să se întoarcă la lucrurile de bază și să se gândească la utilizatori, la ce ar face ei ca utilizatori și ce ar dori să experimenteze pe web. Acest lucru se aplică atât în ceea ce privește conținutul cu care utilizatorii interacționează, dar și în ceea ce privește tipul de publicitate pe care aceștia îl primesc.

Go4it: Toată lumea investește mult în conținut video în aceste zile. Poate fi video un „El Dorado” pentru publisherii online?

Carl Jordan: Noi (n.r. – la The Nwesroom) avem o vedere puțin diferită în ceea ce privește acest subiect. Întrebarea pe care o pui este una foarte bună. Publisherii caută următorul lucru important. Dar, indiferent care este acesta, și aici mă repet, ei ar trebui să se concentreze în primul rând pe utilizator. În cazul în care călătoria făcutp de utilizator este cea corectă, atunci produsele se vor potrivi de la sine în peisaj, indiferent dacă este vorba de publicitate display, video sau nativă. Ideea este că experiența de care utilizatorul are parte trebuie personalizată, iar în spatele acesteia să fie conținut și publicitate de interes pentru el. Astfel, întotdeauna utilizatorii vor interacționa cu acest conținut. Să te concentrezi pe produs și nu pe utilizator este greșit.

Go4it: Aveți clienți în România pentru The Nwesroom?

Carl Jordan: Da, unul dintre publisherii noștri de top este Conde Nast. Lucrăm de asemenea cu agenții de top și branduri din România. Ei folosesc produsul pentru a-și promova conținutul, în special în spațiul nativ. Acolo publicitatea este mai eficientă, deoarece este mai mult o experiență de conținut pentru utilizator. Asta nu înseamnă însă, că publicitatea display sau cea video nu sunt eficiente. Doar că în spatele acestora trebuie să existe o inteligență. Vorbim despre inteligență, vorbim despre date, și trebuie să înțelegem faptul că Tom este diferit de Carl, iar Carl este diferit de Sara. Dacă este să mergem pe New York Times, vom avea parte de aceeași experiență, chiar dacă sunt oameni diferiți.

Go4it: Dar trebuie să găsești un mix, deoarece publicitatea nativă nu este chiar jurnalism.

Carl Jordan: Da, trebuie. Totuși, dacă inteligența din spate este cea potrivită, funcționează foarte, foarte bine. În orice cercetare realizată de un terț, ComScore ș.a., se vede că în ceea ce privește nivelul de engagement, bounce rate-ul, publicitatea nativă performează mai bine, deoarece este o experiență mai imersivă. Atâta vreme cât marchezi conținutul ca fiind publicitate și transparența este acolo, atunci totul este bine. Utilizatorii nu sunt proști. Ei știu că internetul este în mod primar o experiență gratuită și înțeleg că banii trebuie să vină de undeva. Ei înțeleg, de asemenea, că nu este ieftin să produci conținut. Majoritatea consumatorilor nu au o problemă cu reclama în general, ci cu anumite tipuri de reclamă. Trebuie să ne gândim și noi cei din industrie, jurbaliști și agenții, ce vrem ca utilizatori și cum vrem acel lucru. Nu ne ducem la locul de muncă și brusc dorim altceva. Suntem în continuare consumatori, așa că prin tot ceea ce facem, fie că suntem publisheri, o agenție sau un brand care produce conținut, trebuie să ne gândim la utilizator.

Go4it: Poți să ne spui câteva lucruri despre paywall-uri? Mai sunt ele relevante în 2016?

Carl Jordan: Cred că paywall-urile sunt prima versiune de adblocking. Paywall-ul este mai degrabă un model puțin cam demodat. Dar pentru publisherii care au conținut foarte specializat, pe care nu îl găsești ușor în altă parte, precum The Economist sau Financial Times, funcționează. 

Citește continuarea pe go4it.ro