De ce refuză posturile TV o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor conectat la internet
Posturile de televiziune private japoneze au refuzat să difuzeze o reclamă a companiei Panasonic pentru un televizor care transmite imagini de pe internet, a anunțat, luni, acest grup japonez de produse electronice, victimă a temerilor legate de scăderea audiențelor, informează AFP.
Refuzul care a vizat reclama grupului Panasonic este unul singular, însă el ilustrează, potrivit specialiștilor din mass-media, dificultățile cu care se confruntă radiodifuzorii în fața concurenței reprezentate de internet.
Radiodifuzorii au argumentat spunând că acea reclamă ar putea întreține confuzia, în mintea telespectatorilor, în ceea ce privește rolul unui televizor.
Potrivit articolului publicat de AFP, marile posturi TV nipone nu doresc să contribuie la promovarea televizoarelor care permit telespectatorilor să navigheze în mod liber pe internet, inclusiv pentru a viziona videoclipuri pe care pot să le aleagă ei înșiși, în detrimentul programelor difuzate de televiziuni, alcătuite cu menirea de a atrage un public larg și advertiseri.
Panasonic a reacționat cu rapiditate, publicând un scurt comunicat de presă: „IPTV – sau televiziunea via internet – propune o nouă gamă de servicii și noi ne aflăm în negocieri pentru a fi editate noi reguli de difuzare”.
În prezent, există „un ghid de bune practici”, potrivit căruia imaginile care prezintă un ecran de televiziune și care sunt difuzate la televiziune trebuie să arate imagini de televiziune. Reclama propusă de Panasonic ar contraveni astfel acestei reguli sectoriale.
Reclama refuzată de posturile japoneze este însă vizibilă pe site-ul YouTube, unde internauții au criticat cu asprime atitudinea radiodifuzorilor.
Posturile de televiziune, în cea mai mare parte private, rămân foarte puternice în Japonia, însă au început să se teamă că internetul ar putea să le afecteze afacerile. Posturile de televiziune japoneze din domeniul public nu difuzează reclame.