Decizia luată de agenția de protecție a consumatorilor din SUA în privința Google și a altor motoare de căutare. Cum ne afectează

Publicat: 26 06. 2013, 14:48
Actualizat: 13 01. 2020, 23:43

Federal Trade Comission (FTC), agenția independentă a guvernului SUA care se ocupă de protecția consumatorilor, le-a cerut motoarelor de căutare să facă în așa fel încât rezultatele sponsorizate afișate la căutare să fie mai ușor de distins de cele naturale. Asta deoarece de foarte multe ori utilizatorii apasă pe un link sponsorizat fără să știe că acesta este un rezultat plătit.

FTC le-a trimis deja mesaje marilor motoare de căutare (circa 17, printre care Google, Yahoo! și Ask) în care le cere implementarea acestei cerințe. Agenția le arată companiilor și cum pot face acest lucru. Rezultatele plătite trebuie să fie marcate clar, prin etichete, sau motoarele de căutare să găsească modalități vizuale de a le distinge de celelalte. Poate fi vorba de casete sau alte culori.

Agenția cere ca aceste schimbări să fie făcute și în aplicațiile mobile sau în orice alt program care utilizează un motor de căutare.