Decizia luată de Facebook și Instagram privind publicitatea. Care sunt noile interdicții
Facebook avea deja o regulă prin care era interzisă vânzarea de arme în cazul persoanelor a căror identitate nu putea fi verificată. Noua decizie luată de compania condusă de Mark Zuckerberg vizează însă stoparea tuturor tranzacțiilor cu arme realizate pe Facebook și Instagram de către persoane private.
Companiile care au însă acest obiect de activitate vor putea în continuare să publice reclame la arme pe Facebook și Instagram.
Decizia companiei Facebook vine la trei săptămâni după ce președintele SUA, Barack Obama, a anunțat o serie de măsuri menite să diminueze atacurile armate, care includ și noi restricții în privința achiziției de arme. Astfel, magazinele care vând arme de foc vor avea nevoie de licențe speciale emise de Biroul pentru Alcool, Arme de foc și Explozibil din SUA, iar cumpărătorii vor fi verificați atent.
Noua regulă impusă de Facebook introduce pentru vânzarea de arme aceleași restricții pe care rețeaua de socializare le impune în privința drogurilor și a medicamentelor eliberate pe bază de prescriptie medicală.
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, având 1,59 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.
Instagram, o platformă folosită în general pentru distribuirea de fotografii, este deținută tot de Facebook Inc și a depășit 400 de milioane de utilizatori, în 2015.