Prima pagină » IT&C » Deținătorul Google și YouTube, profit de doar 3,5 miliarde de dolari după amenda uriașă primită de la Comisia Europeană

Deținătorul Google și YouTube, profit de doar 3,5 miliarde de dolari după amenda uriașă primită de la Comisia Europeană

Deținătorul Google și YouTube, profit de doar 3,5 miliarde de dolari după amenda uriașă primită de la Comisia Europeană
Deținătorul Google și YouTube, profit de doar 3,5 miliarde de dolari după amenda uriașă primită de la Comisia Europeană

Alphabet a raportat o creștere a veniturilor de 21%, în al doilea trimestru.

Rezultatele financiare au influențat prețul acțiunilor Alphabet, care a scăzut cu 3% până la 967 de dolari.

Costurile veniturilor Alphabet – indicator care arată câți bani trebuie să cheltuiască compania pentru a menține funcționale platformele înainte să adauge costurile precum cele destinate cercetării – au crescut cu 28%, peste creșterea veniturilor.

Alphabet a raportat 15,7 miliarde de dolari cash și în conturi curente și 79 de miliarde de dolari în titluri de valoare tranzacționabile.

Alphabet și compania de social media Facebook, care domină piața online de reclame, sunt în competiție pentru reclame.

Anul acesta, Google se așteaptă la un venit din reclame digitale în valoare de 73,75 miliarde de dolari, în timp ce Facebook este așteptată să aibă un venit de 36,29 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Împreună, cele două platforme vor deține 49% din piață, a transmis eMarketer.

Google a primit o amendă de 2,7 miliarde de dolari penrtu că și-a favorizat propriul serviciu de cumpărături. Dacă Google nu era amendat, Alphabet susține că veniturile per acțiune ar fi fost de 8,9 dolari în al doilea trimestru, comparativ cu 7 dolari pe an anul trecut. Astfel, Alphabet a raportat câștiguri per acțiune de 5,01 dolari.

Venitul Google generat de reclame a crescut cu 18,4%, la 22,67 miliarde de dolari.

Venitul din alte produse, categorie care include telefoanele Pixel, Play Store și sectorul cloud al Google, a crescut cu 42,3%, la 3,09 miliarde de dolari.

Costurile vor crește mai repede decât vânzările, iar cheltuielile vor rămâne ridicate, în contextul în care din ce în ce mai multe căutări sunt realizate de pe dispozitivele mobile, precizează compania.

Autor